Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cort


ibanez

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i militæret å har helgevakt, der er utrolig kjipt når det er helg og greier... Derfor gikk jeg på velferden å lånte meg en gitar.. Det var en kassert av merke "Cort".. Jeg har aldri hørt om merket engang men det var faktisk den beste kassegitaren jeg noen gang har spillt på.. Den var jo bedre enn det fleste takamine gitarene til og med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om Cort flere ganger, men har ikke prøvd noen akustiske Cort gitarer...

Derimot bass, Cort Action Bass V (er det 5?), den var rå, testet den en gang på en musikkforretning, og det ga et bra inntrykk av Cort...

Hadde også store planer om å gå til innkjøp av en el. Cort gitar, X2 heter den, ser tøff ut, og tror den er veldig bra, men jeg kjøpte aldri den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du også egentlig liker Ibanez. ;)

Cort og Ibanez har en liten historie sammen i og med at de ble laget på samme fabrikk. Noen gitarer Cort laget ble til og med solgt med Ibanez logo.

Men likevel er både Ibanez og Cort selvstendige merker på hvert sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent så ble Ibanez solgt under en mengde forskjellige navn på 70-tallet. Isonez, Kasuga, Luxor, Halifax, Cimar, Aria, Maya, Morris, Global, Sekova, Electra, Polaris... Og mange andre ble produsert på samme fabrikk.

(Husk at samme fabrikk ikke nødvendigvis gjør det til samme merke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en Cort bass en gang, og den var utrolig herlig!!! Mange gir Cort stempel som et drittmerke bare fordi du faktisk ikke trenger tre måndeslønner til å betale gitaren. Gode gitarer/basser med super lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent så ble Ibanez solgt under en mengde forskjellige navn på 70-tallet. Isonez' date=' Kasuga, Luxor, Halifax, Cimar, Aria, Maya, Morris, Global, Sekova, Electra, Polaris... Og mange andre ble produsert på samme fabrikk [/quote']

Jeg har en gammel Aria pro II gitar... har den noen sammenheng med ibanez?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis... På en eller annen måte.

Det var vanlig at små selskaper hjalp hverandre, og på den måten vokste seg større. Alle tjente på hverandres fremgang. Hvis en verdensdel ikke var interessert Ibanez, kunne de heller selge Starfield til den verdensdelen. (Ibanez eies av Hoshino, Hoshino oversatt til engelsk = Starfield.)

En eller annen gang opphørte samarbeidet mellom disse helt eller delvis. Derfor er det vanskelig å si noe 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies ofte at lyden ligger i fingrene. Kanskje ikke så rart at alt du tar i låter Nilfisk. :P

Takamine har tross alt mange veldig gode akustiske modeller til bruk plugget i. Ikke alle av de som låter noe særlig uten kabel. "If you gonna play out, you gotta plug in..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.