Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar?


Trallala

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk plutselig lyst å lære meg å spille gitar. Denne gitaren hang hjemme hos mine foreldre. Det er en gitar min far fikk med min bestefar.

Synes hvertfall den va lekker:)

Er det noen av dere som vet hvilket merke dette er?

Det står skrevet ARTIST på kassa, men ikke noe mer.

MVH Trall

post-5770-1230918938_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bildet som er speilvendt ja. For det er en "vanlig" gitar, vis du skjønner. Skal legge med ett bilde av hodet også.

Mye som lignet på den gitaren der, eneste som ikke stemte 100% var utskjeringen i kassa.

Takk for rask respons.

post-5770-1230926254_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har "gitarer de har arvet etter ---- er veldig gammel", tror de har et flott instrument. I virkeligheten har de noe som passer bedre som veggpynt.

I ditt tilfelle er jeg mer usikker. Ut fra de to ganske dårlige bildene å dømme, ser dette ut som skikkelig håndverk, der det er lagt vekt på detaljer. Det kan tyde på at det er en noe mer påkostet gitar.

Gitaren er en såkalt "orkestergitar", som var populær i danse- og jazzorkestre på femtitallet, og litt før det.

Det lureste du kan gjøre, er følgende:

- Ta skikkelige bilder av gitaren, (mobilkamerabilder er ikke skikkelige bilder), se om du kan finne skrift, logo, eller noe serienummer noe sted. Lys inne i den med lommelykt. Ta bilder av gitaren fra alle sider, og også detaljbilder av hodet, der halsen møter kroppen, og der binding møter hverandre. Finner du skrift, tar du også bilder av det.

- last opp bildene på sportsfiske.nu

- Meld deg inn på vintagegitar.no, og spør høflig, i en voksen tone om noen vet hva dette kan være. Poster du noe sånt som (for å overdrive)

"HALLA!! harfått en ammal øks a beztefatter, hva kan jeg få får denna?"

blir du garantert kastet ut fortere enn du rekker å trekke pusten. Ikke spør hva gitaren er verdt.

De som holder til der, har uendelig mer greie på gamle gitarer enn det vi har.

Dette ser jamen ut som en skikkelig fin gitar, hadde vært morsomt å prøve den!

Et par spørsmål- den mørke fargen på hodet av gitaren, er den malt på, eller er det mørkere tre i midten?

Er baksiden av gitaren buet, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.