Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tabbe denne for meg?


Anbefalte innlegg

Har ikke noen gitar foran meg akkurat nå, men hvis du ser på måten han spiller på, så ser du at gitaren hans er stemt i en drop stemming, dvs 4. og 6. strengen i samme tone. Da får du powerchords ved å barre 4. 5. og 6. streng. Om du starter der, så skulle det vel ikke være all verden å lete seg fram til de tonene han putter inn i riffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått frem med det som tambar sier..

han har trolig en "Drop" tuning, som tambar beskrev.

Og jeg ville personlig gått frem med å bare ta små deler av melodien, og lytta meg frem til den,

for det første kan det hende det føles bedre og lettere ut å spille når du gjør det på din egen måte, tabs kan ofte bli knotete for andre,

og det føles mye bedre ut å lære en sang med øre ;) god trening er det og..

OG.. om du føler deg oppfinnsom kan du prøve å dytte inn noen ekstra kule / fetere fills en det han gjorde selv i videoen sin ;)

Jeg ville heller sett på den videoen som en jam-track.. du kan sikkert spille veldi mye kul improvisasjon der.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var akkurat det jeg også tenkte... Vist jeg senere skal spille i band er jo det der en fet intro!

Det er som sagt et jam-track, og det ser forholdsvis lett ut å spille. Tror ikke det skal være noe problem med å sette inn noe nytt der nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.