Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Echo audiofire 4


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om det er noen her som har erfaringer med Echo Audiofire 4 lydkortet.

Og ting jeg også lurer på. er ..

Hva er de weird looking "UNIV IN 1 og 2" portene..

og.. går det ann å få tak i kortet med usb-tilkobling istede for firewire?

kortet ligger for ca 2800 kr på sound1..

Er det goodies, eller kan jeg skaffe mye bedre til samme pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Line6 UX1 selv som fungerer kjempebra til mitt bruk, men er vell kanskje litt simpelt for ditt bruk ? :)

Hmm.. kan kansje sjekke det ut.

første gang jeg skaffer kort da..

innspillinger hittil har ikke blitt så bra pga mangen på gode opptaks-muligheter.. så jeg sjekker det som blir annbefalt

*edit*

Sjekka ut noen line 6 greier.. litt merkelige saker :P

vil ha noe som jeg kan bruke godt og lenge fremover

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett ECHO Audiofire 4 lydkort.

Fungerer kjempefint til mitt bruk hvertfall. Spille inn gitar og vokal etc. Fungerer også fint til å bruke guitarrig etc og spille rett ut i høytalerne uten for mye forsinkelse(jeg hører den ikke).

Lyden er jeg også storfornøyd med. Gir det et pluss at man har mulighet for fantomating.

Slå til så tror jeg ikke du angrer hvertfall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett ECHO Audiofire 4 lydkort.

Fungerer kjempefint til mitt bruk hvertfall. Spille inn gitar og vokal etc. Fungerer også fint til å bruke guitarrig etc og spille rett ut i høytalerne uten for mye forsinkelse(jeg hører den ikke).

Lyden er jeg også storfornøyd med. Gir det et pluss at man har mulighet for fantomating.

Slå til så tror jeg ikke du angrer hvertfall!:)

Bra ;)

Vil gjerne ha et lydkort som funker bra på vokal, og opptak hvor det går fra gitar-amp-mic-kort-pc.

men.. når du tar opp vokal.. med mic rett i kortet og i pc.. får du like bra lyd på innspillingen da.. som hvis du hadde mic i PA-annlegg / live spilling ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ;)

Vil gjerne ha et lydkort som funker bra på vokal, og opptak hvor det går fra gitar-amp-mic-kort-pc.

men.. når du tar opp vokal.. med mic rett i kortet og i pc.. får du like bra lyd på innspillingen da.. som hvis du hadde mic i PA-annlegg / live spilling ? :P

spørs hva du tenker på. Du slipper unna mange ledd og koblinger bare, og justeringene kan du jo gjøre etter du har spilt inn vokalen. Så etter min mening fungerer det bedre enn om du kjører det uten PA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hva du tenker på. Du slipper unna mange ledd og koblinger bare, og justeringene kan du jo gjøre etter du har spilt inn vokalen. Så etter min mening fungerer det bedre enn om du kjører det uten PA.

ok..

jeg tenker på growl og sånt.. jeg liker alt fra pantera til mudvayne og dimmu i vokal lissom.. og det blir ofte vanskli å få det til å høres bra ut på innspillinger.. viss kortet fjerner alt for mye av lyd/støy f.eks

mye growl har en slags hesende sound,, blir den borte blir det ofte tørt og crappy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.