Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nye pups


Anbefalte innlegg

Har en ibanez gitar med fast bro, mahogny kropp med lønne topp, 2 humbuckere..

Fantastisk digg gitar å spille på men det er tendenser til litt grumsete lyd med mye vreng.

Tenkte nye pickups ville gjøre gitaren close to perfect og tenkte jeg skulle stappe i nye rett over nyttår.

Jeg trenger noen gode råd og eventuelle lydklipp som kan gi meg intrykk av hvilken lyd jeg kan forvente meg

vil ha noen med høy output og klar og varm lyd på vreng, de må tåle my gain men vil at også at det skal låte bra med middels eller lite..

Cleanlyden er også viktig (altså ingen rein vrengegitar). De må også være passive og vil styre unna emg (ikke min type lyd)..

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du likevel planlegger bytte dem ut hva med å se hva du klarer lage av lyd med dem før dem taes ut?

Denne tråden snakker dem om hvordan endre magnetkraften i pick-up'ene uten å ta dem ut av gitaren.

http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=121187

Der er også et triks med å bytte ut polskruene med samme type skrue, men

med innvedning sekskanthode (hex head) i stedet for sporhodet som vanligvis

er montert. Seymour Dduncan med flere selger i dag pickuper med denne

løsningen som etter sigende skal gjøre pickupene mindre gromsete

Edit: Nederst på denne siden får du noen ideer om hvordan kraften i magneten påvirker lyden.

http://www.projectguitar.com/tut/barmagswap.htm

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha seg at "alle" vet at "Ibanezpickuper er drit"?

Se for deg R&D- avdelingen hos en av verdens største gitarprodusenter, nemlg Ibanez, og vi overværer en scene fra ett av planleggingsmøtene:

- Sjefsdesigneren reiser seg plutselig opp fra stolen, smeller neven i bordet så plastkoppen med pulverkaffe hopper i været, og utbryter:

- Jeg har det! Jeg vet hvordan vi skal klare å konkurrere med de andre store produsentene! Jeg har fått den ideen ingen andre har klart å tenke ut!

De andre rundt bordet ser forventningsfullt opp på han, og han fortsetter-

Det er jo veldig enkelt. Vi utstyrer alle gitarene våre med møkkapickuper som ikke noen i hele verden liker!

Etter en kort pause bryter jubelen løs. Hurra- ropene runger, papir kastet opp i luften, og de andre på møtet kaster seg ut i gledesdans med slipset rundt pannen.

Eller er kanskje dette scenarioet litt utenkelig? Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha seg at "alle" vet at "Ibanezpickuper er drit"?

Se for deg R&D- avdelingen hos en av verdens største gitarprodusenter, nemlg Ibanez, og vi overværer en scene fra ett av planleggingsmøtene:

- Sjefsdesigneren reiser seg plutselig opp fra stolen, smeller neven i bordet så plastkoppen med pulverkaffe hopper i været, og utbryter:

- Jeg har det! Jeg vet hvordan vi skal klare å konkurrere med de andre store produsentene! Jeg har fått den ideen ingen andre har klart å tenke ut!

De andre rundt bordet ser forventningsfullt opp på han, og han fortsetter-

Det er jo veldig enkelt. Vi utstyrer alle gitarene våre med møkkapickuper som ikke noen i hele verden liker!

Etter en kort pause bryter jubelen løs. Hurra- ropene runger, papir kastet opp i luften, og de andre på møtet kaster seg ut i gledesdans med slipset rundt pannen.

Eller er kanskje dette scenarioet litt utenkelig? Hva mener du?

:) Denne ideen har patent nr 983333427546 og går ikke ut på enda noen år.

Jeg forstår at pick-upene i en LP eller Strat kan diskuteres siden disse instrumentene

brukes av musikere innen absolutt alle sjangere. Spydspissene til Ibanes har

(i hvertfall i praksis slik de i dag andvendes) et smalere bruksområde.

Man skulle da tro det ville være lettere å treffe sitt publikum?

Men igjen, det selges jo enormt mange Ibaneser i en prisklasse hvor kvaliteten

på mange komponeter ikke har annet fokus under produksjonen enn at dem

SKAL være rimelig. Kan det være disse som det her diskuteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.