Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feteste slagverk!


FoxyFix

Anbefalte innlegg

Hvis man hører Mike Portnoy spille skjønner man hva han skal med så mange cymbaler!

Han utnytter jo alt av alt på settet!

Hørte han har rundt 19 kanaler inn på mikseren når han mikker opp hele "The purple monster"! Bare det er jo enormt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Settet til Simon Phillips er fetere

haha! Hvis settet til Simon Philips er fettere enn Mike Portnoy`s sitt så er det noe galt... Fin ett bilde av settet til Simon som er FETTERE en Mike`s... Det tviler jeg på at du klarer...

Nå går det garrantert over til smak og behag igjen! Nilse kommer til å si .."Hva skal man med så mange symbaler? man trenger da ikke så mange for å spille på trommer.. lite kreativ vil jeg si"

også kommer det inn 829 andre poster om hvordan dream theater hadde vært uten portnoy etc etc..

blablabla

Just a Hunch, for å si det mildt

(Vente på NilsePost)

Hvis det kommer en såkalt Nilsepost så tror jeg er enig med han, liker ikka at trommiser spiller og spiller og overspiller bare enda mer.. Høres rart ut.. Men portnoys sett et jo bare enormt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en såkalt Nilsepost så tror jeg er enig med han, liker ikka at trommiser spiller og spiller og overspiller bare enda mer.. Høres rart ut.. Men portnoys sett et jo bare enormt da..

For at en trommis har mange cymbaler behøver jo ikke det si at han overspiller!

Mange cymbaler skaper også mere variasjon i musikken! Slipper å høre den samme cymbalen, men får høre forskjellige cymbaler! :P

Mike Portnoy overspiller jo heller ikke da, selv om han har en del cymbaler! Han behersker slagverket meget bra, og slipper seg totalt løs bare når han får egene solodeler i låter! Slik som i "Finally Free" på MetropolisDVD-en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg synes trommesettet mitt er perfekt, jeg har ikke bilde av det men jeg kan jo si hva jeg har. Det er et sonor force 2001: Tam 10", Tam 12", Gulv Tam 14", Basstromme 21", Tama Skarp 14", Sabian HandHammered 22" Ride, Sabian Pro Studio 14" Crash, Zildjian 14" Mastersound hi-hat og tre ekstra skarptrommer, pluss litt annet utstyr som "shaker" og litt diverse :)

Her er definitivt det trommesettet jeg vil ha:

http://www.pearldrum.com/mwrootbeer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en såkalt Nilsepost så tror jeg er enig med han' date=' liker ikka at trommiser spiller og spiller og overspiller bare enda mer.. Høres rart ut.. Men portnoys sett et jo bare enormt da..[/quote']

For at en trommis har mange cymbaler behøver jo ikke det si at han overspiller!

Mange cymbaler skaper også mere variasjon i musikken! Slipper å høre den samme cymbalen' date=' men får høre forskjellige cymbaler! :P

Mike Portnoy overspiller jo heller ikke da, selv om han har en del cymbaler! Han behersker slagverket meget bra, og slipper seg totalt løs bare når han får egene solodeler i låter! Slik som i "Finally Free" på MetropolisDVD-en![/quote']

Vel nå må jeg bare si at Mike Portnoy er oppskryt, han er ikke noe spesiellt god trommis, og jeg klarer ikke finne hva som er så bra med han? personlig foretrekker jeg Jeff Porcaro en mye bedre trommis i mine øyne, foressten FoxyFix?, spiller du i spektrum? trodde det var et annet band som het det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en såkalt Nilsepost så tror jeg er enig med han' date=' liker ikka at trommiser spiller og spiller og overspiller bare enda mer.. Høres rart ut.. Men portnoys sett et jo bare enormt da..[/quote']

For at en trommis har mange cymbaler behøver jo ikke det si at han overspiller!

Mange cymbaler skaper også mere variasjon i musikken! Slipper å høre den samme cymbalen' date=' men får høre forskjellige cymbaler! :P

Mike Portnoy overspiller jo heller ikke da, selv om han har en del cymbaler! Han behersker slagverket meget bra, og slipper seg totalt løs bare når han får egene solodeler i låter! Slik som i "Finally Free" på MetropolisDVD-en![/quote']

Vel nå må jeg bare si at Mike Portnoy er oppskryt, han er ikke noe spesiellt god trommis, og jeg klarer ikke finne hva som er så bra med han? personlig foretrekker jeg Jeff Porcaro en mye bedre trommis i mine øyne, foressten FoxyFix?, spiller du i spektrum? trodde det var et annet band som het det.

Ja han spiller i spektrum, det gjør jeg og, hvor har du fått hørt om oss???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes trommesettet vi øver på er best!

Rocka trommesett-1

Rocka trommesett-2

:wink:

Jeg må bare få si en ting. Det tam oppsettet der var det dårligste og mest tallentløse jeg noen gang har sett. + en ting til' date=' er det dobbelpedal på Pearl basstromma?? Hvis det er det, hva er vitsen med det når dere har dobbel stortromme?[/quote']

Tam oppstettet er litt screwed ja hehe.. 2 trommesett satt sammen til 1, de er stemt greit da.. låter ganske greit, får ikke gjort det bedre der vi øver (Ungdommens hus, mange band der) Det er en pedal til hver basstromme, må bare bruke den ene dobbelbasspedalen pga mangel.. som sagt, låter greit

tjoho, 666 posts :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.