Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cover som er bedre enn orginalene?


causeofdeath

Anbefalte innlegg

Nja... Kos mangen sanger var det som ikkje var kreditert i begynnelsen? The Lemon Song, I Can't Quit You Baby, How May More Times (denne sangen kan vel ikkje direkte kalles for stjeling?), Babe I'm Gonna Leave You, Dazed and Confused og Black Mountain Side (denne kan vel heller ikkje kalles direkte stjeling)? Nokon av disse sangene har seinere blitt kreditert til dei rette artistene (som I Can't Quit You Baby, BIGLY, Dazed and Confused, The Lemon Song).

Sleipt gjort var det, men å sei at 1/3 av alt de gjorde var reinspikka tjuveri, er vel kanskje å ta litt hardt i?

Noen av disse var vel kreditert helt fra starten?

Som f.eks "I can't quit you baby" som var kreditert Willy Dixon.

Han var en ekte frekkas som registerte seg sjøl som opphavsmann

på mange av standard blues låtene som ikke var registerte fra før.

Så vidt jeg husker var også "Baby I'm gonna leave you" kreditert riktig fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen av disse var vel kreditert helt fra starten?

Som f.eks "I can't quit you baby" som var kreditert Willy Dixon.

Han var en ekte frekkas som registerte seg sjøl som opphavsmann

på mange av standard blues låtene som ikke var registerte fra før.

Så vidt jeg husker var også "Baby I'm gonna leave you" kreditert riktig fra starten av.

Dette understreker bare poenget mitt enda meir. :)

Men eg skjønner at du setter ting litt på spissen, Aphelion, der er nok bare meg som er litt pirkete. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dio har aldri trengt å trø til med falsetthyl for å overbevise, og dette er også tilfelle på "Dream On". Malmsteen er ganske smakløs, dessverre, og er fullt kapabel til å gjøre en langt bedre jobb. Jeg synes fremdeles at han blåser Perry av banen som rockegitarist, ihvertfall i sine yngre dager.

Spørs hva det er snakk om. Komposisjon eller spilling? Hvor mange Malmsteen-låter er udødelige rockeklassikere som ALLE har hørt? :)

Neh, Mozart på elgitar blir for kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt den live? det er faen meg sinnsykt..

Har hørt Nine inch nails sin "live" på internett ja, synes fortatt Johnny Cash har en mye bedre cover av sangen enn hva N.I.N klarte å gjøre orginalt.

Men kan du ikke anbefale meg hvilken live konsert du synes dem synger dem best på, så får vi se jeg endrer mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.