Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Xaviere gitar


ChrSB

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Etter mye diskusjon her på forumet rundt de svært billige Xaviere-gitarene fra guitarfetish har jeg kommet opp med en genial ide, en slik gitar må jeg prøve. Etter mye arbeid denne måneden har jeg råd til en (to, tre eller fire) Xaviere gitarer. Da jeg i en lengre periode har hatt GAS etter en thinline-tele tenkte jeg at jeg skulle kjøre en av XV-600 series gitarene. Cluet er at jeg ikke har peil på hvilken jeg burde gå for. Planen så langt er maple fingerboard, og helst en frisk finish. Ettersom jeg kan lite om de forskjellige humbuckerne i gitarene er jeg ute etter noen som kan levere en fyldig, varm, definert vreng (no shit.)

Da jeg er i godt humør for tiden håper jeg på å bestille så snart som mulig.

- ChrSB

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart det, var noe av hovedpoenget.

Kommer til å gå enten for denne eller denne. Poenget er at sagnene sier at rosewood gir en mer rund og/eller fyldig lyd, vet dog ikke om det er sant. Hvilke alternativ er mest egnet? Har forøvrig mest lyst på maple.

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maple ftw! Det skal jeg ha på den fremtidige prosjektstratten min òg :) Syns først og fremst det ser fint ut, også er det veldig behagelig å bende på, og generelt. (IMO). Lyden en får fra gripebrettet tror jeg er ganske overvurdert... :huh: Tenk på hvor lite tre(masse av gitaren) det er i forhold til kropp, hals, osv da. Men pirker fins det over alt :) Har du lyst på maple, gå for maple! Gitaren var jo overall skikkelig fresh! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg går for maple. Og en siste ting, er P-90 puppene i gitaren noe å anbefale?

Skulle bestille nå, men ble usikker på hva slags frakt jeg skulle gå for. Noen innspill?

Og er det 25%toll av varen?

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.