Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boston Pickups


JohnnyR

Anbefalte innlegg

På Gitarhuset.no så selger dem diverse Boston Pickups, er de her noe å satse på? Funker de greit liksom, eller er det bare noe dritt som Behringer osv.

Jeg spør fordi de egentlig er ganske billige (og da kan kanskje være dårlige, selvom noen billige ting faktisk er bra og) og at jeg ikke har hørt om merket før.

Noen som kan gi meg no info om pickupsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen buckers i en hjemmelagd tele, låter ikke så forferdelig, om enn litt grumsete lyd og uklar diskant :)

Ok, men kan åssen merke ville DU sammenlignet de med? Kunne de høres ut som Fender pickups liksom eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd noen, men jeg kan garantere at dette er billige asia produserte ting som du typisk finner igjen i tilsvarende rimelige asia produserte gitarer.

Hvis du er ute etter billige pickuper som faktisk låter bra og hvor du faktisk kan finne anmeldelser og omtaler så sjekk : http://store.guitarfetish.com/

Billigere blir det neppe for elektronikk av brukbar kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd noen, men jeg kan garantere at dette er billige asia produserte ting som du typisk finner igjen i tilsvarende rimelige asia produserte gitarer.

Hvis du er ute etter billige pickuper som faktisk låter bra og hvor du faktisk kan finne anmeldelser og omtaler så sjekk : http://store.guitarfetish.com/

Billigere blir det neppe for elektronikk av brukbar kvalitet.

Ja, har sett på denne sida før. Men det er fra utlandet og er ikke særlig glad i å bestille derfra. Blir jo toll osv. i tilegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestiller 2-3 pickuper er det gode sjanser for at prisen blir like lav eller lavere faktisk..

De har også en tradisjon for å merke varens verdi så lavt at du slipper noe særlig moms. Men tollavgift blir det jo da.

Ok, ja:) Jeg har lest et emne her om en som kjøpte for 150 USD, og fikk de tollfritt fra den sida. Men er det akkurat samma hva jeg bestiller så blir det tollfritt?

Men kan du sammenlignde pickupsene med noen andre merker? Fender f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja:) Jeg har lest et emne her om en som kjøpte for 150 USD, og fikk de tollfritt fra den sida. Men er det akkurat samma hva jeg bestiller så blir det tollfritt?

Men kan du sammenlignde pickupsene med noen andre merker? Fender f.eks.?

Hvis du i ordren din litt forsiktig nevner noe om "high import tax in my country.." så er du nok ganske garantert tenker jeg. Men de vet tydeligvis hvor landet ligger og ser ut till å ha gjort dette til mer eller mindre rutine..

Slik er kalkylen :

Pris på nettbutikk+frakt

+ moms på overnevnte når det ankommer norge

+ tollgebyr på 150-200

Hvis pakken nå er merket med lavere verdi enn 200 så slipper du moms. Er verdien halvert så slipper du betydelig moms osv, osv.

GFS selger jo masse ulike pickups med ganske ulik lyd, akkurat som Seymour duncan og andre produsenter. Hvis du velger en "vintage"/60's/70's singelcoil type så får du nettopp det.. Og ja, de ligner jo på fender typer.

Jeg tror ofte beskrivelsene deres er ganske treffende, spesielt hvis du er kjent med den vanlige termonologien i pickupverdenen : PAF, Vintage, Hot, Overwound, Glass like, Bell like, Texas sound, Rails, P90, osv, osv.

Hvis du sier noe om hvilke pickuper du ønsker deg (type lyd) og til hvilken gitar kan det jo tenkes at noen her kan gi deg noen pointere :)

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i ordren din litt forsiktig nevner noe om "high import tax in my country.." så er du nok ganske garantert tenker jeg. Men de vet tydeligvis hvor landet ligger og ser ut till å ha gjort dette til mer eller mindre rutine..

Slik er kalkylen :

Pris på nettbutikk+frakt

+ moms på overnevnte når det ankommer norge

+ tollgebyr på 150-200

Hvis pakken nå er merket med lavere verdi enn 200 så slipper du moms. Er verdien halvert så slipper du betydelig moms osv, osv.

GFS selger jo masse ulike pickups med ganske ulik lyd, akkurat som Seymour duncan og andre produsenter. Hvis du velger en "vintage"/60's/70's singelcoil type så får du nettopp det.. Og ja, de ligner jo på fender typer.

Jeg tror ofte beskrivelsene deres er ganske treffende, spesielt hvis du er kjent med den vanlige termonologien i pickupverdenen : PAF, Vintage, Hot, Overwound, Glass like, Bell like, Texas sound, Rails, P90, osv, osv.

Hvis du sier noe om hvilke pickuper du ønsker deg (type lyd) og til hvilken gitar kan det jo tenkes at noen her kan gi deg noen pointere :)

Ok, takk for ALL hjelp!!! :) :) Kommer nok til å kjøpe noen ting derfra nå trur jeg :)

Jeg vil ha lyd som John Frusciante (som bruker en standard 60' strat) lyd, så da blir det vel "vintage 60's" jeg trenger da? eller lyd som Tom Morello (Han har en custom strat, så er ikke sikker på åssen pickups han har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.