Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP - Vintage sunburst - Fake epiphone?


Mering90

Anbefalte innlegg

Sånn ser LPen min ut! Bare uten flammetopp. Og gule inlays. Og ingen pickupcovere. Men til poenget, jeg tror nemlig fargen på min het light burst, men den var prikk lik den der. Fargen på burst-finisher varierer nok veldig.

Gitaren min ser også slik ut, bare at den er grøn og har strat-form. Og så har den singlecoils.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Hvis du lurer på om den er fake så post noen skikkelige bilder av gitaren - Hele gitaren forfra/bakfra i rett vinkel - nærbilde av headstock forside/bakside/hals osv, osv så skal du nok få svar. Vi kan jo starte med serienummeret på gitaren..

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en side via google; http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-l...one-thread.html

Denne siden er laget for LP Custom, og ikke Standard, men er de ikke like?

Begynner å lure på om gitaren er fake, siden den ble kjøpt av en som importerte gitarer USA.

http://img135.imageshack.us/my.php?image=fakekw3.jpg

Dette er min gitar.

Der...

Det med at knappene ikke er helt i linje var det jeg tenkte første.. var ikke så lett å se resten.. Som dere ser på andre bilde så tror jeg Epiphone logoen står på rett plass, men det var de knappene som virka litt rart... Tenkte jeg skulle høre..

Ta en tur inn på den sida; http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-l...one-thread.html.

Endret av Mering90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Knappene" er vel omtrent som de skal være på en LP Standard. Det jeg derimot merket meg var at les paul merket er plassert høyere enn på den kina produserte Epi'en jeg hadde. Dessuten er trussrod cover'et ganske ulikt.. Om dette egentlig bekrefter at du har en fake vil jeg derimot ikke garantere. Det kan godt tenkes at det har vært noen forandringer på kina modellene og at trussrod coveret på din gitar er byttet. Kjøpte du gitaren som helt ny ? og så den virkelig helt ny ut ? altså helt strøken i lakk osv ? Passer det med produksjonsdatoen ? Februar 2008 ?

Hvis du poster flere og mer detaljerte bilder av gitarens forside/bakside/profil osv kan jeg kikke etter opplagte forskjeller. Hvsi du skrur av lokket til elektronikken og tar bilde også her kan det også fortelle mye. Du kan forøvrig også skru av trussrod coveret og se om du faktisk har en trussrod under der.. noen av kopiene mangler rett og slett trussrod ! Men en slik jallakopi er det neppe du har uansett altså :) Å skru løs neck pickup og/eller jackplugg plate kan også være lurt da du muligens kan se om treverket er mahogny slik det skal være (hvis det ikke er lakkert i disse områdene)

edit: keg kikket på litt bilder fra nettet og plasseringen av LP logoen ser ut til å variere helt vilt på ulike kina epi'er så det kan du nok se bort fra.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå kan det jo ikke være så voldsomt vanskelig å skjære ut et ekte serienummer på en fake en da. Hva er det som får deg til å tro at den er fake (bortsett fra importøren)?
"Knappene" er vel omtrent som de skal være på en LP Standard. Det jeg derimot merket meg var at les paul merket er plassert høyere enn på den kina produserte Epi'en jeg hadde. Dessuten er trussrod cover'et ganske ulikt.. Om dette egentlig bekrefter at du har en fake vil jeg derimot ikke garantere. Det kan godt tenkes at det har vært noen forandringer på kina modellene og at trussrod coveret på din gitar er byttet. Kjøpte du gitaren som helt ny ? og så den virkelig helt ny ut ? altså helt strøken i lakk osv ? Passer det med produksjonsdatoen ? Februar 2008 ?

Hvis du poster flere og mer detaljerte bilder av gitarens forside/bakside/profil osv kan jeg kikke etter opplagte forskjeller. Hvsi du skrur av lokket til elektronikken og tar bilde også her kan det også fortelle mye. Du kan forøvrig også skru av trussrod coveret og se om du faktisk har en trussrod under der.. noen av kopiene mangler rett og slett trussrod ! Men en slik jallakopi er det neppe du har uansett altså :) Å skru løs neck pickup og/eller jackplugg plate kan også være lurt da du muligens kan se om treverket er mahogny slik det skal være (hvis det ikke er lakkert i disse områdene)

edit: keg kikket på litt bilder fra nettet og plasseringen av LP logoen ser ut til å variere helt vilt på ulike kina epi'er så det kan du nok se bort fra.

Tusen takk for hjelpen så langt! Skal ta noen flere bilder, men Trussrod? Hva er det? Den plata det står "les paul standard" på?

Gitaren ble kjøpt helt ny, var helt strøken rett og slett. Pickupene var i plast osv med Epiphone logoer å styr å stell!

Noe annet jeg merka er at neckpick'en er litt løs.... kan bevege den litt.

Datoen regner jeg med stemmer, da gitaren nylig ble kjøpt (september-oktober)!

Skal se hva jeg får til ang. bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Truss roden er den stangen som går gjennom hele halsen, og bestemmer hvordan halsen er bøyd. Coveret kan ofte indikere om gitaren er ekte eller falsk. Her er en annen tråd om emnet: http://forums.epiphone.com/Default.aspx?g=posts&t=2217

I denne tråden er control-cavity'en ganske annerledes fra din. Når det er sagt er det helt normalt at pickupene sitter litt løst. De henger bare i to fjærer.

Jeg foreslår at du lager en tilsvarende tråd på det forumet jeg linket til. Sikkert masse kompetente folk der.

EDIT: Forøvrig ser det faktisk ut som om at denne falske gitaren har samme finish som din. Kan du poste et bilde av headstocket?

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.