Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP - Vintage sunburst - Fake epiphone?


Mering90

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja har snakket med selger, han virker utrolig grei!

Problemet er at det kan hende han også ha vært lurt, fra USA.

Han ville helst at jeg skulle sende gitaren ned igjen, og betale hele summen, men siden han hadde barn og det snart er jul blir det litt vanskelig økonomisk.

Han lurte også på om han kunne betale "bruktpris" til meg, så kunne jeg ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har lest gjennom denne tråden nå og må si at jeg blir meget glad over å høre at du får pengene igjen.

Bare synd at du måtte gjennom dette, uansett lærer man alltid av slike ting. Forhåpentligvis andre også.

Jeg kjøpte min Gibson på akkurat samme måte som du, og var ganske nervøs når jeg sendte 12000 kroner til denne totalt ukjente personen.

Han hadde også kjøpt den fra USA, men han påsto at han hadde vært der og kjøpt den selv.

Jeg var besatt på å teste ut om det kunne være noe feil med gitaren når jeg fikk den i posten, det viste seg (foreløpig ;) ) at den heldigvis er ekte.

Lykke til med kjøp av ny gitar! Kjøp brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du poster litt fler bilder som jeg har nevnt så er det enklere å plukke ut forskjeller/feil..

Men Trussrod coveret (og ja trussrod er den tingen under lokket som du kan justere med en unbraco) og elektronikken indikerer at det er noe muffens her.. På alle nyere kina produserte Epi'er skal det være en hurtigkobling :

N_LPfeat2.jpg

er dette med hurtigkobling en håndfast regel? ble litt nysgjerrig på min egen nå. :huh: Har liksom sjekka alt av volum/tonekontroll som da ligger helt parallelt, logoen ser ut til å være ganske autentisk osv ut i fra en av linkene fra de første postene. Men hvis det er slik at en hurtigkobling betyr fake, så er det jo verdt å sjekke ut :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en nyere kina produsert epi LP standard er det nok å regne som en fast standard ja. Nå må det nevnes at det er lite fake epi i Norge så vidt jeg vet. De fleste kjøper jo de samme kopiene med Gibson logo heller. Kjøpte du gitaren på hos forhandler kan du vel stort sett glemme alt om kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skikkelig synd at vi må passe på sånn at vi ikke kjøper fake kopigitarer. Kjøpte for ikke lenge siden min første lp epi. Har lett febrilsk etter feil på den etter denne tråden dukket opp, men har heldigvis ikke funnet noe. MEn elektronikken virker litt laber. Hvor ofte byttes slikt? Hvordan verifiserer dere serienummeret?

Supert at du ordna med selger da!

Det er en Epiphone... den er ikke verd noe særlig uansett. Og ikke å ha flere tråder på flere fora om dette. Det er min mening.

Hva i alle dager fikk deg til å skrive det? Du må jo være en idiot? Tråden er sinnsykt nyttig for oss som har epiphone, dessuten trengte han hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har kjøpt gitaren i butikk trenger ikke være redde for dette. Jeg ble altså solgt en kopi av en person som tok inn fra utlandet.

Alle som har gjort det samme kan kanskje være litt mer obs på akkurat dette.

Her kan du sjekke serienummeret Adoniz:

http://www.guitardaterproject.org/epiphone.aspx

I mitt tilfelle så fant jeg ut at gitaren ble laget i Kina på en eller annen "Plant", men den var altså en kopi. Forfalsket ID?

Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye Adoniz, men som jeg nevnte så er det vell best å være på den sikre siden? :)

Personlig så liker jeg å ha orden i tingene... Du kan sjekke om elektronikken din har noe merker, eller om det står skrevet noe bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iallefall gått igjennom alt nuh. Elektronikken ser gerei ut, (dekselet bak potene sprakk selvf når jeg satt det på igjen) og alle kosmetiske ting ser bra ut.

Jeg kjøpte min brukt for noen mnd siden, må ærlig talt si at jeg ikke vurderte at den kunne vært falsk engang..

Jeg har altså en 03 koreaprodusert gitar.. (?)

Takker for linken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.