Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EL34 forsterker


Micro Cut

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg en ny forsterker ettersom jeg går på band på folkehøyskole og spiller og opptrer en del.

Jeg leter derfor etter en ikke alt for dyr forsterker med ikke mer en 50 W pga at jeg skal ikke ha den i mer en ett år eller to og vi spiler mest på små mikka opp scener. Jeg har for det meste speidet bruktmarkedet for en anstendig Marshall for dette, ettersom jeg tror lyden min ligger innenfor EL34 området. Jeg ser etter en amp til mellom 5000-7000 brukt, og da har naturligvis hovedkanidatene vært Marshall sine DSL/TSL amper. Etter ei uke på finn og musikkweb og liknende sider og mange e-mailer til selgere har jeg funnet ut det var visst ikke så lett å få tak i som forventet. De er stort sett allerede solgt eller har fått for høy pris i budrunden.

Tenkte derfor jeg kunne spørre her om noen visste om noen bra alternativer til disse ampene? eller om noen tilfeldigvis hadde en DSL å selge. :rolleyes:

(Spiller mye forskjellig av musikk, fra john mayer og blues til mye Muse og til mye hardrock og metall.)

Takker for alle inspill som jeg jeg hjelpe meg i min jakt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg en ny forsterker ettersom jeg går på band på folkehøyskole og spiller og opptrer en del.

Jeg leter derfor etter en ikke alt for dyr forsterker med ikke mer en 50 W pga at jeg skal ikke ha den i mer en ett år eller to og vi spiler mest på små mikka opp scener. Jeg har for det meste speidet bruktmarkedet for en anstendig Marshall for dette, ettersom jeg tror lyden min ligger innenfor EL34 området. Jeg ser etter en amp til mellom 5000-7000 brukt, og da har naturligvis hovedkanidatene vært Marshall sine DSL/TSL amper. Etter ei uke på finn og musikkweb og liknende sider og mange e-mailer til selgere har jeg funnet ut det var visst ikke så lett å få tak i som forventet. De er stort sett allerede solgt eller har fått for høy pris i budrunden.

Tenkte derfor jeg kunne spørre her om noen visste om noen bra alternativer til disse ampene? eller om noen tilfeldigvis hadde en DSL å selge. :rolleyes:

(Spiller mye forskjellig av musikk, fra john mayer og blues til mye Muse og til mye hardrock og metall.)

Takker for alle inspill som jeg jeg hjelpe meg i min jakt. :rolleyes:

Denne da: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

ellers så ligger det jo noen JCM800 komboer ute ofte nå virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg en ny forsterker ettersom jeg går på band på folkehøyskole og spiller og opptrer en del.

Jeg leter derfor etter en ikke alt for dyr forsterker med ikke mer en 50 W pga at jeg skal ikke ha den i mer en ett år eller to og vi spiler mest på små mikka opp scener. Jeg har for det meste speidet bruktmarkedet for en anstendig Marshall for dette, ettersom jeg tror lyden min ligger innenfor EL34 området. Jeg ser etter en amp til mellom 5000-7000 brukt, og da har naturligvis hovedkanidatene vært Marshall sine DSL/TSL amper. Etter ei uke på finn og musikkweb og liknende sider og mange e-mailer til selgere har jeg funnet ut det var visst ikke så lett å få tak i som forventet. De er stort sett allerede solgt eller har fått for høy pris i budrunden.

Tenkte derfor jeg kunne spørre her om noen visste om noen bra alternativer til disse ampene? eller om noen tilfeldigvis hadde en DSL å selge. :rolleyes:

(Spiller mye forskjellig av musikk, fra john mayer og blues til mye Muse og til mye hardrock og metall.)

Takker for alle inspill som jeg jeg hjelpe meg i min jakt. :rolleyes:

Har en TSL 122 til salgs (toppmodellen av comboene), som er "storebroren" til DSL.

Den har også EL34 rør i sluttrinnet, ikke EL84 som den DSL'en der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om du må betale toll når man sender fra Sverige til Norge? Har funnet en Marshall JCM 800 2205 i Sverige til 4300kr. har ikke mulighet til å dra til sverige, så jeg må få den sendt til Oslo Fyren trenger virkelig penger raskt så han selger billig. Har snakket med ham og hn ser ut til å vite veldig lite om ampen, noe jeg syntes jeg er ett dårlig tegn. Er litt redd for svindel eller tyvegods og slikt... Er prisen verd risken? Noen som har noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.