Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt band er punk-band, og kommer til å forbli det...


Deryck

Anbefalte innlegg

Jeg er fast bestemt på å spille punk helt til jeg slutter og spille.

Når jeg ikke spiller punkrock, blir det ballader og rolige poplåter....

Det hender folk sier til meg:

"Vi drev også på med punk i starten, på grunn av at det er enkelt, men etter hvert innså vi, det gjør kanskje du og, at det finnes annen type musikk..."

Det gjør jeg ikke, jeg spiller samme type musikk som Green Day, Operation Ivy og Ramones...

Enkel musikk, med lite og enkle soloer. Alle de banda har vi covret.

Vi har spilt i noen uker, og har lært et par sanger.... Som vi kan spille i band altså, vi kan jo flere ellers...

Men poenget mitt var, noen tror at vi spiller punk fordi vi er nybegynnere, men jeg har hørt på punk, og Green Day i 6-7 år nå, og har ikke en eneste metal plate, ok da, en Pantera, en RATM og en Metallica plate, det har jeg, men ellers har jeg bare punk, og det kommer jeg til å spille, ellers hadde jeg begynt å spille metal (eller annen rock) i band... Er det vanlig for nybegynner band å spille punk, uansett om de liker det eller ikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall vanlig å covre punk. Utvikle greiene til noe eget, og ha det moro du ,så går alt så bra så.:)

Jeg har en punk sang på gang nå, holder på med teksten, har funnet en rimelig god melodi, mangler ennå litt, men begynte på den i går eller noe, så etterhvert får jeg den nok ferdig.... Vi har covret en del punk allerede, men det er gøy å skrive egne sanger når man får det bra til... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt poenget med dette innlegget jeg da.

Men men, fortsett å spile det du liker!

Gjorde du ikke? Da skal jeg forklare det litt nærmere....

Noen sier at det bare er en nybegynner fase at jeg spiller punk, og at mange andre også gjør det.... Men JEG VET at jeg kommer til å spille det i mange år framover.... Og så spurte jeg om det var vanlig å spille punk i starten... Er det forståelig nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada..

Men jeg er ganske sikker på det at du kommer til å utvide horisonten din litt etterhvert, og faktisk spille andre ting enn punk også ;-)

Selvsagt kommer du ikke å miste interessen for punk, men tror nok at du kommer til å spille en hel del andre ting også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada..

Men jeg er ganske sikker på det at du kommer til å utvide horisonten din litt etterhvert, og faktisk spille andre ting enn punk også ;-)

Selvsagt kommer du ikke å miste interessen for punk, men tror nok at du kommer til å spille en hel del andre ting også :-)

Ja ballader for eksempel... Og sånn heavy rock eller hva man kan kalle det som Sum 41 spiller... Og Turboneger, hva kan man kalle det? Turboneger er fett, kommer sikkert til å covre Turboneger en gang i framtida... Men ikke metal, det er jeg rimelig sikker på!

Selvfølgelig kommer jeg til å spille en god del annet, men kommer alltid til å være det man kan kalle punk-rock band.

Det er mange punkband som spille andre ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punk er rett og slett bråk .

16dels hihat som er irriterende skarp , gitarister som ikke engang kunne spilt ok om trusselen var at de skulle få nøttene kuttet av med gaffel , vokalister som driter i at de ikke kan synge og irriterende kles stiler .

Jeg skal innrømme at jeg klunka litt på Basket Case første uka mi , men plutselig kom det , som en golfball i 220 km/t rett mot fingrene at "hei , det her er jo egentlig helt jævli dårlig" ... Og den konklusjonen har jeg den dag i dag..

Er et punkband fra larvik som heter Algorythms , og hver gang jeg hører de eller engang hører OM de legger samtlige organer i kroppen min seg i en helt annerledes og veldig unaturlig posisjon . Som om alle cellene i kroppen min har fest , men alle har drukket hjemmebrent og har blitt både syke og blinde..

-

Sorry , følte meg bare litt kunstnerisk :D Haha

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn heavy rock eller hva man kan kalle det som Sum 41 spiller...

ehh...heavy rock? Jeg kaller det pop jeg. Eller skal vi si liksompunkpop?

:)

Ja men de er innom mye rart.... Punk-rap kalles det vel vanligvis....

Selv om det ikke er så sinnsykt mye rapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punk er rett og slett bråk .

16dels hihat som er irriterende skarp ' date=' gitarister som ikke engang kunne spilt ok om trusselen var at de skulle få nøttene kuttet av med gaffel , vokalister som driter i at de ikke kan synge og irriterende kles stiler .

Jeg skal innrømme at jeg klunka litt på Basket Case første uka mi , men plutselig kom det , som en golfball i 220 km/t rett mot fingrene at "hei , det her er jo egentlig helt jævli dårlig" ... Og den konklusjonen har jeg den dag i dag..

Er et punkband fra larvik som heter Algorythms , og hver gang jeg hører de eller engang hører OM de legger samtlige organer i kroppen min seg i en helt annerledes og veldig unaturlig posisjon . Som om alle cellene i kroppen min har fest , men alle har drukket hjemmebrent og har blitt både syke og blinde..

-

Sorry , følte meg bare litt kunstnerisk :D Haha

Nilsefix[/quote']

Ja, men jeg liker punk, og det er det jeg kommer til å spille.....

Liker du metal eller hva, så er det ikke vits å kritisere punk og punkband likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' men jeg liker punk, og det er det jeg kommer til å spille.....

Liker du metal eller hva, så er det ikke vits å kritisere punk og punkband likevel....[/quote']

Flott at du har funnet deg en musikkstil som du liker :) er ikke alle som er så heldig.

Det virker som om du tror at alle her på forumet er frelzte metalhedz som disser punk opp og ned i mente. Min erfaring fra dette forumet er at selvom folk kan være litt krass (ja du Nilsefix :P ), så bryr man seg ikke noe særlig om det.

Se på Foo Fighters, de spiller en form for punk/punkrock/whatev som de har som sin egen greie, du hører at det er Foo Fighters når de spilles.

Det jeg prøver å si er at du må gjøre det til din egen musikk, forsøk og tenke nytt og finn andre måter å uttrykke deg på innenfor punk sjangeren. Det som jeg ikke liker med det lille jeg har hørt av punk, er at det lett blir for ensforming for mitt øre.

Men, som de sier, smaken er som baken:

1. Den er delt

2. Alle har en

3. Bare dritt

4. Den er brun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du sier du er Die hard punk fan, så tror jeg deg, men jeg tror også du kommer til og begynne å variere spillingen litt mer, ettersom tiden går.... En eller annen gang kommer du til å bli så forelsket i gitar, at du føler for og avansere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.