Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bass


tomsti

Anbefalte innlegg

nå har det sånn at vi har fått støtte fra frifond på 5 000 kr. de skal vi bruke på en ny bass til bassisten vår. vi spiller metal, og dropper gitara i Drop A#(jada, bare kommenter det :P)

så vi tenkte på en 5-strenger, noe alla sånn: http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi...t.aspx?plid=267

vi har absolutt ingen peil på basser, så hjelp ville vært koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det nok mye smartere å gå for noe brukt. En G&L Tribute L2500 er noe jeg virkelig kan anbefale. Masse bass for pengene. :)

Sikker fin den... men skal du ha noe som SER metal ut også... Yamaha RBX375! :D

Nedsatt fra 3700,- til latterlige 2220,- hos Musikbörsen.

http://www.musikkborsen.no/itempg.aspx?id=...mp;artno=155842

De har butikk i Oslo... og, nei jeg har ingen interresser der. :)

Mere metal-bass for pengene tror jeg du skal lete leeenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, den Yamahaen der er kanskje svartere, men jeg vil nok påstå at G&L'en spiller og låter SVÆRT mye bedre. Du får de jo såklart i svart også hvis du tar en titt på bruktmarkedet.

Har du sammenlignet dem? :D

Og kan du hente en splitter ny G&L i Oslo for 2220,-? :D

PS: Tror ikke G&L'en er like svart som Yamaha'n altså! Haha!

PPS: Det var egentlig ment som spøk... men når jeg tenker meg om så kommer vel ikke G&L'en med matching headstock? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hente en i Oslo til den prisen, nei. Nå var budsjettet på 5000, og da ser jeg liten vits i å kjøpe noe nytt til 2220,- G&L'en er en mye bedre bass, og når man har 5000 er det greit å kjøpe noe som er så bra som mulig, ikke en "nybegynnerbass" (Yamahaen er helt grei i forhold til prisen, det skal sies, men det er og blir en nybegynnerbass som ikke kan måle seg med det man får for 5000.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Satan! Kan ikke bassisten kjøpe bass selv, og så kan de pengene brukes på bandet i stedet?

G&L bassen rundjuler forresten Yamahaen, og egentlig alt i den prisklassen, kan like godt kjøpe en bra bass som vil vare i flere år med GOD lyd..

Dropp A# var da unødvendig lavt, blir det ikke bare gjørmete da? Spiller sjøl i drop C, og kunne ikke tenkt meg å gå lavere, da hadde det gått ut over tonen... Og han trenger ikke en 5er, da det er mulig å gjøre som meg, sett de 4dypeste strengene fra et 5streng sett og putt de på en 4 strenger, helt kanon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.