Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flytting av reimfeste


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Det har seg no slik at Xiphosen kjem med ei oppsiktsvekkande teit plassering av reimfestene. Har sett mange flytta på dei, og veit godt kvar eg vil ha dei, men så var det det om eg skal gjera det sjølv, eller overlata jobben til nokon andre.

Er så paranoid at eg tippar over på å heller betala eit par hundrelappar enn å risikera store tap i salsverdi pga. stygge merker i finishen som eg kan finna på å laga.

Er det noko eg må hugsa på når eg skal bora desse hola? Pappa har ein dremel liggande, som eg tenkjer er ganske ideell til dette? Eg vil berre veta om det er eitt eller anna teit eg ikkje har tenkt over, som eg verkeleg burde ofra ein tanke før eg går laus på gitaren min med borren. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i livet ha brukt en Dremel til dette.

For det første hadde jeg handlet et sett med trebor, ikke vanlige HSS- bor som de fleste av oss har liggende. Treborene har en spiss, som gjør at de ikke rutsjer rundt. Så hadde jeg brukt en batteridrill, eventuelt en benkeboremaskin, hvis det er mulig å få gitaren inn i den. Det kan også være lurt å sette på en bit maskeringstape på gitaren der du skal bore, da fliser det seg ofte litt mindre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i livet ha brukt en Dremel til dette.

For det første hadde jeg handlet et sett med trebor, ikke vanlige HSS- bor som de fleste av oss har liggende. Treborene har en spiss, som gjør at de ikke rutsjer rundt. Så hadde jeg brukt en batteridrill, eventuelt en benkeboremaskin, hvis det er mulig å få gitaren inn i den. Det kan også være lurt å sette på en bit maskeringstape på gitaren der du skal bore, da fliser det seg ofte litt mindre opp.

Jeg hadde glatt brukt dremel. Men jeg hadde skiftet tupp til den minste som følger med, og så kjøpt trebor til dremmel. (Som er knøttsmå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i livet ha brukt en Dremel til dette.

Pyse ;) Jeg bruker Dremel til slikt rutinemessig. Trikset er å bruke en kjørner før du borer, da blir hullet presist og du slipper å skli unna. Stativ er ingen ulempe, men kjørner du, så er det ikke nødvendig med mindre du var på fylla dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.