Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarstativ og Gibson


MTorger

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hercules GS422B som jeg ofte henger min Gibson Les Paul Classic i, altså samme stativ bare til to gitarer...

Ingen antydning til lakkskader på min gitar. Heller ikke på Ltd EC-1000.(Har ikke peiling om EC-1000 har slik nitrolakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min Gibson Robot har Nitrocellulose lakk, og stativet den står på er et sånt sammenleeggbart hvor gitaren ikke får støtte på halsen, men på toppen av kroppen.. og støttepunktene er sånn sort skum, men har ikke merket at stativet smitter på lakken til gitaren. ser ikke at stativet er av noe merke.. er bare et billigstativ jeg kjøpte på nettet for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne Hercules hengere, og siden den nye PRSen min har Nitrocelluloselakk på halsen, sjekker jeg hver gang jeg tar i den. Ingen tegn til reaksjon så langt, men jeg tenker stadig på å dekke til polstringa med noe som lakken garantert ikke reagerer med. Det vil jo være for seint når det først skjer...

Men altså ingen tegn til skade etter hvafforno? tre måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Epiphone som henger på et K & M (König & Meyer) stativ. Det eneste som skjer med gitaren er at gummien klistrer seg fast, men går fint ann å skrape det bort med fingeren. Er ikke sikker på om dette tar noen skade, men?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i det hele tatt skeptisk til å henge opp gitarer etter halsen. Har for eksempel en SG som jeg ikke vil henge opp, men det er vel mest fordi halsen og kroppen går i en spiss vinkel.

Tror de fleste gitarer tar skade av å henge etter halsen for lenge..

Hvordan i all verdens rike skal det gå for seg? :P

Nå er ikke jeg en fysikk-nerd, men jeg vet såpass som at strengene drar MYE mer i halsen enn det vekten av den selv på headstocken, vil gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarer tar absolutt ikke skade av å henge etter halsen nei. Problemet med lakkskade/stativ gjelder KUN nitrocellulose, så med de fleste gitarer er dette helt trygt. Gibson bruker vel nitro på alt om jeg ikke husker feil, og det kan ta lang tid før det skjer noe merkbart, men om lakken først begynner å ta skade er det for sent å gjøre noe særlig med det... Spørsmålet da er jo hvor vidt du egentlig bryr deg om det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verdens rike skal det gå for seg? :P

Nå er ikke jeg en fysikk-nerd, men jeg vet såpass som at strengene drar MYE mer i halsen enn det vekten av den selv på headstocken, vil gjøre...

Så sant så sant, tar gitaren skade av å henge etter halsen er det garantert ikke Gibson iallefall.. Jeg har kun Gibson og Fender gitarer utenom en Peavey Vandenberg, og jeg har ikke tall på hvor mange år de har hengt, den ene Gibsonen kjøpte jeg i 96 og det begynner å bli noen år på veggen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.