Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikringer


Phoncible

Anbefalte innlegg

Du tar ut den gamle, og setter inn en ny en med samme verdi

Det er ikke værre, den er ikke elektrolytisk, så det skal mye tilfør du feilplasserer en sikring. Men husk på å bruk samme type sikring, en 220v sikring for 4A, bør absolutt ikke skiftes ut med en 110v 2A sikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en sikring ryker så kommer dette av at det går for mye strøm gjennom den. Dette har jo også sin årsak, ofte kan dette være en meget høy spenning en plass i forsterkeren. Etter at sikrinngen er gått så kan det ligge høye speninger over kondesatorene som ennå ikke er ladet ut.

Så, i visse tilfeller kan det lønne seg å la forsterkeren stå på for å få ladet ut disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 200,- :mrgreen:

Det meste kan repareres på egenhånd, besøk www.torresengineering.com . og les boka hans. Anyway, tror ikke det skulle koste så mye mer enn 5-600,- Hadde min "rør-amp" fx-prosessor inne til rep en gang, og det kosta 340, men det var veldig små skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den metoden jeg beskrev i en annen litt eldre topic (søk på "bias justeringer", vil du finne ut at du trenger en skrutrekker (eller to) samt et multimeter. Det var en annen fyr med en annen metode, hvor du trenger en 1 ohm 2w motstand per rør. Denne metoden kan være litt kinkig første gangen ettersom du må frem med lodde bolt, og må skaffe disse motstandene, og de selges ikke i enkeltpakker, men hvis du tror du trenger å komme deg inn i ampen igjen, kan det være veldig kjekt å bruke hans metode. Men som sagt, jeg anbefaler boka "Inside Tube Amps"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.