Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjør jeg et godt kjøp?


oamo

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva en Roland JC-120 koster, men om de ligger i samme prisklasse, så vil jeg påstå at ROland slår Vox'n.

Men uansett.. Går an å få nok trykk ut av 15watt til soveromsnivå. Men jeg testet Fender Superchamp på 75watt. Og den hadde for lite tryk og volum til være 75watt.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal tildels være enig der Troll. En Rolands JC120 slår muligens cleanlyden til AD. Roland sin gamle gode er bare helt rå... dessuten skal den vistnok også være lite kresen i pedalvalg B) --- men om en får tak i en slik brukt til en rimelig penge.. tja.. da må man muligens slå til tjapt hvis slikt dukker opp..... (populær amp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva en Roland JC-120 koster, men om de ligger i samme prisklasse, så vil jeg påstå at ROland slår Vox'n.

Men uansett.. Går an å få nok trykk ut av 15watt til soveromsnivå. Men jeg testet Fender Superchamp på 75watt. Og den hadde for lite tryk og volum til være 75watt.

Jeg var ikke klar over at det fantes super champ'er på 75w, den fra tidlig 80tall er på 18w, den som lages nå er på 15w. Men jeg er på ingen måte ekspert på gamle fender-amper :)

Kan godt tenke meg at den gamle ikke er allverdens til metal. Den nye (xd) er ganske ok på alt egentlig, har rør, men med modulering i preampen. De er metal-voicingene er ikke så gale, og den biter godt fra seg volum-messig. Større amp=mer lyd selvfølgelig, men den er ikke så gæærn, kjempefin clean bl a. Jeg bruker mange forskjellige pedaler på den, syns det funker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg tror jeg snakker om en annen forsterker. Det er en Fender med røde knapper, rundt 75 watt (?) og innebygget chorus. Low og High input for gitar. Og den er vel rundt 17 år gammel transistor.

Beklager misforståelsen.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi erfaring med Vox sin AD-serie er at kvaliteten ikkje er heilt på topp. Ein venn av meg har hatt 2 stk. som har crappa ut. Dessutan er eg ikkje ein sucker for lyden. Eg synest forsterkaren er altfor skarp, og med til dels vepsete vreng. Alle effektane gjør det også lett å skru seg fullstendig vekk, i tillegg til at det vil vere noe herk å fikse ampen dersom noe skulle gå galt.

Hot Rod-en som blei nemnt her har som sagt veldig fin clean lyd, men vrengkanalen blir for bråkete og udefinert. Han tar som sagt pedalar bra. Rimeleg fin klang også, men klangkontrollen er dårleg lagt opp. Det er enten ingenting eller veldig mykje.

Dersom du skal ha ein billig og bra forsterkar som kan vrengar fint og kan duge til litt hard riffing vil eg anbefale ein Orange Tiny Terror og eit 1x12-kabinett. Eg har ein heimelaga klone av ein slik sjølv og den er fet. Det ligg ein Tiny Terror på Musikkweb til rundt 3K meiner eg å hugse.

Eg har forøvrig ein Mesa/Boogie Caliber .50+ kombo til sals for 5000,- (eg håper ikkje det blir for drøyt med litt sjølvpromotering/spam. Moderator får sende meg ei PM dersom det er litt over kanten å "reklamere" for eigne salstrådar i slike trådar. Eg vil berre vere behjelpeleg.) Den er ganske så allsidig. Han kan gjøre både fin jazzclean, komprimert bluesvreng og sint metall/hardrockvreng. Kanskje det er noe du kunne vere interessant for deg? Send meg ei PM for bilete og meir info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.