Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode pedaler - shred


Anbefalte innlegg

Avhenger litt på hvilken forsterker du bruker, men en har jo alltids BOSS MT-2 Metal Zone. Denne skulle ikke være noe problem å finne på bruktmarkedet til en rimmelig peng. Har brukt den pedalen i mange år selv tidligere og den gir mange muligheter innen metallyd. Krever litt jobbing og tweaking med EQ-en, men får du EQ-en til så er det en knall metalpedal.Når det kommer til BOSS DS-1 så ville jeg først prøvd den. Selv om det er en knall vrengpedal (og fast innventar på mitt effektbrett) så kan den enten bli litt for vepsete eller for grumsete. DS-1 har heller ikke så god EQ innebygget som MT-2, så det kan fort lage en litt grøtete lyd. Den egner seg heller ikke så meget bra til nyere metallyd hvis du ikke har en god rørforsterker foran etter den. DS-1 egner seg best til hard rock og mer eldre type metal, Deep Purple og den slags, men ikke så god på Maiden, da bør du heller se på MXR Distortion + som er noe dyrere vrengpedal. ProCo RAT tror jeg ikke er en vrengpedal du skal satse på. En annen vrengpedal jeg og kom på er Carl Martin Crush Zone. Denne har fått mye skryt og jeg kan si at de andre pedalene i retroserien (Surf Trem og Red Repeat (har begge disse selv)) er knall pedaler med god lyd og kvalitet. Men hvis du er usikker på hvilken vrengpedal du trenger, så ville jeg heller sett om jeg fant en BOSS OD-20 Drive Zone brukt. Denne har modellert mange av de kjente vrengpedalene som BOSS DS-1, MT-2 (denne versjonen har ikke de samme EQ mulighetene som orginalpedalen), HM-2 Hyper Metal, MXR Distortion +, Ibanez Tube Sreamer (som er en favoritt hos mange gitarister inkludert Kirk Hammett), Marshall Guv'nor, ProCo Rat og fuzzpedaler som Electro Harmonix Big Muff π, Fuzz Face og OctaFuzz. Vet at det er en her inne på forumet som har en brukt OD-20 tilsalgs.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Shredmaster :lol:

Shredmasteren er fin den!

Joda, har aldri prøvd den selv, men den virker nå ganske bra.

Men det jeg assosierer mest med en Shredmaster er Jonny Greenwood, og ikke shred.

Synes navnet er litt cheesy også, litt i samme gata som Digitech´s Death Metal Distortion og Line 6 Über Metal.

my 4 cents

Endret av Freak Baby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.