Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning Digitech Rp-200


Vampyro

Anbefalte innlegg

Skulle ha kjøpt strømforsyning til Digitech Rp-200. Bakpå den står der Power Supply: 9 VAC, 1.3A

Er dette noe jeg kan kjøpe på Clas Ohlson eller Biltema?

Ja, ihvertfall paa Clas Ohlson, der har jeg tidligere kjoept en rimelig Mascot-trafo for 12V AC. Sjekk at stroemstyrken er lik eller stoerre enn den du trenger, saa ikke noe gaar i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruke denne?

Var den eneste under 300 på 1,3A. Er det noe forskjell på selve pluggen? (fysisk størrelse)

Nei, den vil ikke fungere. Den har feil utgangsspenning (6V), og dessuten ser den ut til aa levere likespenning. Du vil ha vekselspenning, altsaa AC/AC. Clas Ohlson har to stykker, som du finner paa denne siden, men ingen av dem leverer nok stroem. Biltema saa ikke ut til aa ha noe som passer, men naa har de ogsaa en slett websjappe hvor det var umulig aa finne det jeg leter etter.

ELFA foerer Mascot, som lager slike ting, se for eks katalogen deres under Skyddstransformator 7,0–20 VA. Du trenger en 8710, og riktig plugg til boksen din, saavidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kostet jo 200, så jeg kan ta en tur i butikken og høre hvor mye det koster for original adapteret. Kan vel ikke koste så mye mer. Hva er forskjellen på AC og DC? For jeg skulle hatt en adapter til Carl Martin pedalen min. Men den står det 9 V DC + -(*- - ( minus og parantes står helt sammen. * er en runding og står helt sammen med minusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kostet jo 200, så jeg kan ta en tur i butikken og høre hvor mye det koster for original adapteret. Kan vel ikke koste så mye mer. Hva er forskjellen på AC og DC? For jeg skulle hatt en adapter til Carl Martin pedalen min. Men den står det 9 V DC + -(*- - ( minus og parantes står helt sammen. * er en runding og står helt sammen med minusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.