Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker


Efnar

Anbefalte innlegg

Både og. VIlle ha anbefalt en 18watts Marshall, Plexi eller JCM800, men dette er nok i det dyreste laget. Kanskje en Laney GH50?

Hva skal du ha? Topp+Kabinett? Da må du nok ut med noe mere om du vil ha noe av det litt bedre.

Det fins jo noen komboer, men det får noen andre ta (kjenner ikke til komboene i klassen). Evt. så har du jo modelleringsampene (Vox AD-serien, Line6 Spider, Roland Cube etc) som er ganske billige, og skal gå an å finne brukt.

Til slutt gå i en gitarbutikk og prøv litt forskjellige forsterkere, gjerne med samme gitar som du har, så får du litt mer oversikt hva som finnes.

Edit: Hjemmebruk, øving i garasjen, øvingslokale? Tenker litt på størrelse her...

Endret av acron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør skal jo i utgangspunktet være bedre. Roland Cube 30 er jo en grei en. I å med at den har innebygde effekter, dog kvaliteten er vel ikke topp...

Ikke noe å si på kvaliteten på Cuben. Solid bygget. Og det er ikke sånn at rør er bedre enn transistor. Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør skal jo i utgangspunktet være bedre. Roland Cube 30 er jo en grei en. I å med at den har innebygde effekter, dog kvaliteten er vel ikke topp.

Vel.... Kvaliteten på Cube nok på topp. I allefall når det gjelder soliditet. Dette er solid "murstein" B)

Men det var kanskje mer "kvalitetslyd" du tenkte på :D

Som nevnt over. Rør eller transistor.... det blir som med smaken. Den er forskjellig. Uansett er det ingen tvil om at en rørforsterker kan leverer mer dynamikk og "varme". Men prisforskjellen er meget stor.

Prisen til trådstarter er også satt til rundt 3-4000 kr, så da ville jeg nok ikke vurdert rørforsterker. Til nød finni en røramp brukt (hvis du skulle være så heldig å finne en slik til den prisen).

oiii glemte en rørforsterker som har kommet på markedet nå. Epiphone Valve. Billig billig, sjekk den ut. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Zoom Fire-30. Den har jo faktisk utrolig god lyd og kvalitet, og har vel en 20 innebyggde effekter. Koster bare 2000-2500kr. Jeg får orntli acdc sound gjennom den, siden jeg også har angus humbucker, så jeg anbefaler å kjøpe det i samme slengen, siden forsterkeren er såpass billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye epiphone-ampene kan fort gi fin ac/dc-lyd. De billigste gir ikke stort annet, men siden du først er nede på den prisklassen er nok det et godt alternativ. veldig fine og morsomme å spille på. Ellers er cube 30x fin. Stikk og prøv de i en butikk. Det er først da du vet om du har funnet den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye epiphone-ampene kan fort gi fin ac/dc-lyd. De billigste gir ikke stort annet, men siden du først er nede på den prisklassen er nok det et godt alternativ. veldig fine og morsomme å spille på. Ellers er cube 30x fin. Stikk og prøv de i en butikk. Det er først da du vet om du har funnet den rette.

Epiphone-ampene er ikke gode om han ønsker AC/DC-lyd. Det kan jeg forsikre om. Kjøp en Cube, som anbefalt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyret Angus Young bruker for sin lyd er en Marshall SLP 50 Watt og en Gibson SG. Vrengen får han fra forsterkeren og ellers bruker han en svak reverb fra forsterkeren også. Så skal du få til hans lyd kan det være en ting å tenke på å finne en forsterker som ligger opp mot en Marshall Plexi. Da kan du se på VOX ADVT forsterkerene da disse har en modellering av Plexi. Ellers så bør du tenke på hvilken gitar du har. Da mr. Young sin SG er bestryket med humbuckere så vil jeg nok si at du også bør ha en gitar med humbuckere og ikke singlecoils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør skal jo i utgangspunktet være bedre. Roland Cube 30 er jo en grei en. I å med at den har innebygde effekter, dog kvaliteten er vel ikke topp...

Men som sagt du bør prøve dem selv.

Lykke til ;)

Jeg mente at de innebygde effektene ikke var så bra, ja selvfølgelig bedre enn ingenting, derfor vil jeg anbefale den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.