Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sang til å "trene" gehør


Vampyro

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å trene opp gehøret mitt. Og lurte på om noen vet om noen litt enkle sanger å lære seg på gehøret. Vil ha litt morsommere sanger enn se min kjole osv. Men som er enkle. Gjerne med en del powerchords.

Er det og noen øvelser man kan gjøre for å trene gehøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor åpen du er for ulike musikksjangre, men jeg driver for øyeblikket og tabber Green Day's American Idiot (hele plata).

Der har du alt fra ganske så lett til litt mer avansert. Mye powerchords, noe ordentlig akkordspill og en del relativt enkle soloer.

Hvertfall det jeg bruker for å trene opp gehøret, i tillegg til å synge mye med når jeg hører musikk. Har vært gutteromsanger i to år elns nå, og merket en VELDIG stor fremgang på gehøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor åpen du er for ulike musikksjangre, men jeg driver for øyeblikket og tabber Green Day's American Idiot (hele plata).

Der har du alt fra ganske så lett til litt mer avansert. Mye powerchords, noe ordentlig akkordspill og en del relativt enkle soloer.

Hvertfall det jeg bruker for å trene opp gehøret, i tillegg til å synge mye med når jeg hører musikk. Har vært gutteromsanger i to år elns nå, og merket en VELDIG stor fremgang på gehøret :)

Du sa at noen var lette, hvilke er det?

Er egentlig åpen for ulike musikksjangre, selv om det jeg for det meste spiller er heavy metall, så det er det jeg kjenner best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte hvertfall fint å ta American Idiot, Holiday og Boulevard of Broken dreams på øret. Det var vel de letteste av de jeg har prøvd hittil. Har også tatt Wake me up when september ends, som ga en litt større utfordring, og har begynt på Jesus of Suburbia. Tatt Part1 av den som var veldig lett, men blir vel litt mer morro etterhvert tenker jeg =)

Har dog enda ikke plukket soloen til American Idiot enda.

edit: vet ikke hvor mye du har lært deg/plukket av Maiden, men jeg tok "The Wicker Man" på øret for ganske lenge siden (ikke soloen, og plukket "lead"-gitaren i refrenget)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å trene opp gehøret mitt. Og lurte på om noen vet om noen litt enkle sanger å lære seg på gehøret. Vil ha litt morsommere sanger enn se min kjole osv. Men som er enkle. Gjerne med en del powerchords.

Er det og noen øvelser man kan gjøre for å trene gehøret?

En fin øvelse for å trene opp øret er å synge intervaller. sett deg med pianoet(eller gitaren) så spiller du for eks en dur treklang, så synger du den fra grunntonen, så sjekker du om du synger i riktig pitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: vet ikke hvor mye du har lært deg/plukket av Maiden, men jeg tok "The Wicker Man" på øret for ganske lenge siden (ikke soloen, og plukket "lead"-gitaren i refrenget)

Jeg kan deler av en del sanger. Som Brave new world, The Wicker Man, Ghost of The navigator, Fear of The dark.

Har fortsatt problemer med å spille raskt så jeg sliter en del når maiden begynner med 16 delene sine som de har partier med i både wicker man og Ghost of The Navigator. Men disse sangene har jeg lært etter Guitar Pro.

Får prøve noen av de sangene du sa. Har aldri tabbet før så..... Skal prøve å se om jeg finner en lett Maiden sang. (Del av en sang iallefall)

En fin øvelse for å trene opp øret er å synge intervaller. sett deg med pianoet(eller gitaren) så spiller du for eks en dur treklang, så synger du den fra grunntonen, så sjekker du om du synger i riktig pitch.

Er ikke helst god på å synge. Har ikke sangstemme. Men kan prøve. Hva er dur treklang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: vet ikke hvor mye du har lært deg/plukket av Maiden, men jeg tok "The Wicker Man" på øret for ganske lenge siden (ikke soloen, og plukket "lead"-gitaren i refrenget)

Jeg kan deler av en del sanger. Som Brave new world, The Wicker Man, Ghost of The navigator, Fear of The dark.

Har fortsatt problemer med å spille raskt så jeg sliter en del når maiden begynner med 16 delene sine som de har partier med i både wicker man og Ghost of The Navigator. Men disse sangene har jeg lært etter Guitar Pro.

Får prøve noen av de sangene du sa. Har aldri tabbet før så..... Skal prøve å se om jeg finner en lett Maiden sang. (Del av en sang iallefall)

En fin øvelse for å trene opp øret er å synge intervaller. sett deg med pianoet(eller gitaren) så spiller du for eks en dur treklang, så synger du den fra grunntonen, så sjekker du om du synger i riktig pitch.

Er ikke helst god på å synge. Har ikke sangstemme. Men kan prøve. Hva er dur treklang?

Det spillen ingen rolle om du er god å synge eller ikke:), det viktigste er at du treffer pitch, og vis du bommer så prøver du igjen. En dur treklang er er de tre første tonene i en akkord, for eks i en C-durtreklang blir det: C-E-G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.