Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar/utstyr fra utlandet


Frevev

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har gått rundt og lengtet etter ny gitar i evigheter nå.

Jeg er selvfølgelig bare 17 år gammel og har derfor ikke all verdens

med penger uten videre.

Akkurat det sier jo seg selv at jeg begynner å se etter billigere

alternativer med god kvalitet likevel. :rolleyes:

Så, jeg har kikket på en del butikker i USA, og en del

på Ebay.com. Jeg finner fosser av utstyr jeg bare kan drømme

om å få til den prisen her i Norge.

Alt dette bringer meg videre til det gyldne spørsmålet.

Dersom jeg bestiller meg en El-gitar fra Ebay eller en butikk

i USA hvordan er det med toll og slikt rundt den?

Og ikke minst, dersom det er toll på slikt, hva blir toll prosenten på

av varens fulle pris?

^_^

Mvh Frevev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Dette var rett og slett svar som jeg som faktisk gadd å lese forum-regelverket ikke så for meg at jeg kom til å få.

Kruneh: Først og fremst ville denne personen i den posten dra og kjøpe

personlig og ta med seg varen på flyet. Med mindre det står om hva jeg

lurte på som var å få "tilsendt" den til meg her i Norge, om jeg sannsyneligvis eller sannsyneligvis ikke kom til å få toll på denne varen, og i tilfellet hvor mange % av varens pris må jeg regne med å få i prosentpoeng ekstra?

Phoncible: Du er virkelig en retard. Du vært her på forumet siden 12.06.2003, og oppfører deg som en dritt mot de nye medlemmene med

en jævla gang. Jeg har søkt. Jeg søkte tilogmed spesifikt etter gitar merket jeg var mest ute etter å finne ut ting om. Jeg fant ting som var interessant, men dog ikke ett svar på spørsmålet mitt angående fortolling.

Spar meg for slike teite utsagn i fremtiden. "Du er bare 17". Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Dette var rett og slett svar som jeg som faktisk gadd å lese forum-regelverket ikke så for meg at jeg kom til å få.

Kruneh: Først og fremst ville denne personen i den posten dra og kjøpe

personlig og ta med seg varen på flyet. Med mindre det står om hva jeg

lurte på som var å få "tilsendt" den til meg her i Norge, om jeg sannsyneligvis eller sannsyneligvis ikke kom til å få toll på denne varen, og i tilfellet hvor mange % av varens pris må jeg regne med å få i prosentpoeng ekstra?

Phoncible: Du er virkelig en retard. Du vært her på forumet siden 12.06.2003, og oppfører deg som en dritt mot de nye medlemmene med

en jævla gang. Jeg har søkt. Jeg søkte tilogmed spesifikt etter gitar merket jeg var mest ute etter å finne ut ting om. Jeg fant ting som var interessant, men dog ikke ett svar på spørsmålet mitt angående fortolling.

Spar meg for slike teite utsagn i fremtiden. "Du er bare 17". Idiot.

Om du leser hele tråden jeg linket til så ser du at diskusjonen etterhvert også tar for seg gitarer som skal sendes til Norge. Jeg vil tro du finner svar på spørsmålet ditt der, og om du gortsatt lurte på noe var det bare å spørre.

I likhet med phoncible så også jeg din merkelige utformede setning om "selvfølgelig 17 år", det er fullt lovlig å dra en vits på den type setninger.

Hans forslag om å lage en sticky er også relevant for denne tråden og ikke noe du burde kommentere på den måten du gjør. Strengt tatt er det jo en sticky her også, nemlig den jeg linket til...

Altså, les tråden jeg linket til, spør om du lurer på noe mer, slapp litt av, og ha selvironi nok til å se egne feil.

Forøvrig kan du lese innlegget til texaz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkene deres bare for å ha sagt det kan ha blitt feil oppfattet, jeg unnskylder meg meget for det. Likevel en dårlig spøk spør du meg.

Kruneh: Jeg gikk utifra at tråden fortsatte videre med samme tema om hvordan en kan dra dit, kjøpe og ta med seg. Trodde ikke de tok for seg

mer enn emnet. Jeg leste en del, og det virket som den var stort sett om emnet som var ble spurt etter i starten.

Texas: Ok, frakt priser etc klarer man jo å finne ut av selv.

takk for alle svar så langt.

Da lurte jeg på en ting til.

Jeg har hørt at om mann har noen bekjennskaper til folk i USA f.eks, du får dem til å kjøpe og sende en gitar f.eks en Gibson Les Paul til 18000 som gave, men påskrevet lavere verdi f.eks 2000, er det mulig å få den uten å få Mva etc da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den ut som gave uten å betale mva må verdien være under 1000 Norske kroner og sendt fra privat adresse.

Husk at det å sende en så dyr gitar som gave uten noen verdiannvisning bør du passe på å ekstra forsikre forsikre den på et vis.

Endret av texaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.