Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Randall MTS serien RM50


mboogie

Anbefalte innlegg

Fikk min long awaited RM50 mts i går. Tenkte jeg skulle dele mine første inntrykk av den.

Jeg kjøpte med to moduler til og begynne med. Brown som er inspirert av en Heit Marshall Plexi, og XTC er inspirert av Bogner XTC.

Brown modulen ble kjapt favoritten hos meg da. Var ikke mye problemer med å skru seg fram til en troverdig GNR lyd feks. Eric Johnson var heller ikke langt unna med litt hjelp av en cleanboost og lav gainsetting på modulen. Går du tilbake på gainen så lander mann i ACDC land. Den har fort også litt duft av EVH om en maxer alle kontrollene og fyrer av litt god gammel eruption! Så at denne modulen har fanget essensen av Marshall, det finnes det ingen tvil om. Ett lite aber til denne er at jeg syns ikke den hadde noe særlig til cleanlyd. Veldig lite headroom. The real deal blir det selvsagt ikke. Men det er nært nok for meg foreløpig :D

XTC var som ventet veldig mye mer moderne i låten. Kunne hente noen ganske aggressive numetall toner ut av denne. Men med litt ratting så var denne faktisk i dual recto land. Kunne hente både syngende leads, chugga chugga rytme crunch og i motsettning til brown, en fantastisk fet klarlyd med tonnevis av headroom.

Har 1086 modulen i bestilling, og vurderer og jeg skal teste SL+ også. Gøy med GAS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er fornøyd med førsteinntrykket. Vurderer å kjøpe en RM100 selv (istedet for en Framus Cobra), med den gode dollarkursen for tida, så kan en jo spare noen tusen her.

Har du testa ut midi-switchinga sammens med en effektprosessor ennå?

Har også hørt at det er lett å modde modulene om de er litt løse i bassen eller mangler litt gain eller om en vil endre litt på eq. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte rm100 for en måneds tid siden, men har bare fått testa 2 ganger, men nå har cleanmodulen begynt å vrenge :o trur det er dårlige rør ellerno. har clean, recto, xtc, og 1086. syns xtc er fetest, men 1086 er også ganske fet, litt mer karakteristisk enn de andre. recto og xtc låt igrunn ganske likt, så rectoen ligger bare der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er fornøyd med førsteinntrykket. Vurderer å kjøpe en RM100 selv (istedet for en Framus Cobra), med den gode dollarkursen for tida, så kan en jo spare noen tusen her.

Har du testa ut midi-switchinga sammens med en effektprosessor ennå?

Har også hørt at det er lett å modde modulene om de er litt løse i bassen eller mangler litt gain eller om en vil endre litt på eq. :)

Ja betalte 7000 med to moduler, så den prisen er ganske grei. Koster vel 17k i Norge. Av en eller annen grunn slapp jeg moms også :D

50Wattern har ikke midiswitching så det har jeg ikke testa ut. Har switch via midi i fotbrettet mitt så jeg skifter kanaler slik.

Modulene skal være veldig enkle å bygge videre på om du har peil på elektronikk. Det har ikke jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte rm100 for en måneds tid siden, men har bare fått testa 2 ganger, men nå har cleanmodulen begynt å vrenge :o trur det er dårlige rør ellerno. har clean, recto, xtc, og 1086. syns xtc er fetest, men 1086 er også ganske fet, litt mer karakteristisk enn de andre. recto og xtc låt igrunn ganske likt, så rectoen ligger bare der..

Har 1086 to kanaler?

Min vrengte også ganske stygt når jeg starta opp. Men biasen var nede i 18mv Den skulle være mellom 30-35 i følge manualen, så når jeg fikk økt den så ble det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.