Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar i England


pada2002

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Kan være lurt og sjekke VAT og MVA reglene. Du kan få igjen VAT på varer kjøpt i England hvis visse krav oppfylles. Det er å regne som en engelsk MVA. Avhengig av reglement og kronekurser så kan det lønne seg å betale MVA når du kommer hjem til Norge igjen. Du får ikke igjen VAT før du reiser ut av England, dermed vet norske myndigheter verdien det skal betales MVA av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den musikkpraksis artikkelen var litt vel snill, syntes jeg.. Jeg mener, du er vel omtrent i himmelen hvis du skal ha fender (som var det eneste de egentlig skrev noe om fra gitarsjappene, såvidt jeg kan huske..). Men når jeg var i london for 2 år siden nådde det ikke forventningene helt.. Jeg så ingen steinbergere (det du var ute etter ja..?) og kun 1 brukt usa bc.rich, som jeg var keen på å teste. Faktisk, en av sjappene jeg likte best, spurte jeg etter usa bc.rich, og jeg fikk servert 2 nj serie gitarer, produsert i korea eller wherever.. Såvidt jeg kan huske fant jeg heller ikke noen gode usa jackson gitarer, og lite utenom det vanlige (det meste jeg likte der har jeg funnet her i norge og..).

Anbefaler å sjekke litt hva du er ute etter å finne ut om noe sted de har før du reiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjøpe gitar i London...Du kan bli GRÅDIG lurt også... Men hvis du tar sjansen, bruk tax free skjemaer når du kjøper den, det får du tak på på flyplasser og må også ordnes når du skal reise hjem igjen. hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg dro til england ifjor... Det er veldig lett å la seg rive med, kjøpte nesten en gitar der som de sa at hadde vært gitaristen i iron maiden sin og så går jeg inn i en annen butikk og der sa de nøyaktig det samme, så alle prøver seg! Vær heller ikke redd for å prute, og ikke vis at du er usikker hvis du er det, alltid lurt å ha med seg en som virkelig kjenner det engelske markedet... prøv å få kontakt med en engelskmann som kansksje spiller i et band eller noe og spør om han kan bli med deg...

Ikke impulskjøp,aldri lurt, brent meg der en gang og den er kjiiip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.