Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om Straplocks


Sorg

Anbefalte innlegg

Hallo. Noen som vet hvor mye slikt koster og er det noe spesielt en bør tenke over når en skal kjøpe det. Dvs merker som er bedre enn andre, justeringsmuligheter, etc..? Eller er det ikke mere hokus-pokus enn at de skal sørge for at gitarreimen ikke går ut av festet?

I såfall, kan en ikke bare kjøpe to ligg store og flate "ringer" på Jernia som en setter innenfor?

(mulig dette ble dårlig forklart men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte forrestten at Schaller er tingen... Er det bare å skru ut de gamle festene og skru på disse?

Ser også at Dunlop har noen... Koster jo så lite det her at det ikke er vits å bestille fra USA... Så en må nesten nøye seg med utvalget i Norge.

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ibanez sin variant liggende ubrukt. Schaller sin variant er det jeg har brukt mest, sammen med DiMarzio ClipLock. Jeg bruker bare skinnreimer uansett, og tar de aldri av når de først er satt på. De sitter som tykje.

Dog, finnes alltid folk som tror de får lov til å justere reima bare for å prøve en gitar... "Eh, nei det får du ikke. Dauskalle."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånne svarte "ringer" som man "skrur/vrir" på til 25kr stk på ei gitarsjappe i byen her, funker fint for meg. :D

+1

jeg kunne betrodd en hvilken som helst gitar til de ringene, uansett kvalitet/pris/affeksjonsverdi. Mine har ikke beveget seg på den tiden jeg har hatt de på, og det er en stund =)

Lar for tiden en Fender jazzbass henge med slike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare bruke vanlig sort, tykk skinnreim. Så at de festene på PRSen tenderer til å ha litt blokkering mot at reimen skal dette av. Kan en ikke også kjøpe en reim så en kan sette på og så "stramme" rundt festet?

Er gold hardware på hele prsen.. vil ha noen straplocks som passer inn liksom.. Finnes det bra typer som jeg ikke trenger å skru, lime og herje rundt med for å installere? Som disse ringene f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringene er bare å sette uttapå reima på festet, ikke noe hokus pokus =)

du får dog en svart plastring på hvert reimfeste. Hvor pent det er kan diskuteres, men på litt avstand så er det neppe noen som legger merke til det =)

Jo, men disse ringene.. må en skru av feste først for å få de på? eller kan de trees på på et eller annet vis?

Med de andre greiene må en vel skru av de gamle festene, osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.