Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til under 5000?


Joachimz

Anbefalte innlegg

Hva kan dere anbefale av forsterker til under 5.000 kroner? Er ute etter en med litt størrelse, en 100-120w hadde vært bra. God lyd, trenger egentlig bare en kanal, har et GT-8 brett.

Ser litt på Line6 Spider 3 120w.

Noen anbefalinger?

Og hva kan jeg gjøre for å få best mulig lyd ut av min Roland Cube60 med et Boss GT-8 brett?

Endret av Joachimz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan dere anbefale av forsterker til under 5.000 kroner? Er ute etter en med litt størrelse, en 100-120w hadde vært bra. God lyd, trenger egentlig bare en kanal, har et GT-8 brett.

Ser litt på Line6 Spider 3 120w.

Noen anbefalinger?

Og hva kan jeg gjøre for å få best mulig lyd ut av min Roland Cube60 med et Boss GT-8 brett?

Fender FM 212R 100 Watt combo, 2 x 12 " Fender Specail Design drivere med 3 kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal bruke GT8 brettet så kunne det jo kanskje være en ide å se på sluttrinn. Du skal ihvertfall kunne finne Marshall, Carvin, Peavey og Mesa sine til rundt 5000 brukt (og under). Lønner seg uansett å sjekke bruktmarkedet.

Hva er du på utskikk etter lydmessig? Musikkstil? Hva har du av utstyr? 5000 inklusivt kabinett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller mye Nirvana og type heavyrock, grungerock, punkrock.

Har en Fender Jazzmaster (Japan) til litt over syv og et halvt tusen, et GT 8 og en Cube 60.

Er ikke den Fenderen mer en bluesamp? Får du rå lyd ut av den?

Tenker hovedsakelig på en combo forsterker da det ikke er så mye av kabinetter og topper til under 5 lapper...

Og så lurer jeg på hva jeg bør ha av innstillinger med preamps og tonekontroller for å få en skikkelig Nirvana-distortion ut av brettet. Tenker på det da det er en mulighet for at vi skal spille Nirvana live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenderen er mer bluesamp om du bruker forsterkeren alene, med det som er av kanaler i den.

Dersom du kjører fenderen clean og dytter inn en god effektboks kan du få rå lyd i masser =)

Jeg spiller alt fra tungrock og metall, via rock'n'roll, pop, punkrock og gospel til salmer og ballader (dvs alt utenom dødmetall ca :P) med den ampen og utstyret som står i signaturen min uten noen som helst problemer, og jeg har fortsatt en del å gå på ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å sette seg ned å skru det. :)

Jeg er ikke så kjent med GT8 (eller gt-serien generelt), så noen andre må si hva du må gjøre. En ting er kanskje å skru av modelleringen på gt8en (eller på cuben).

Hvis du søker litt på google , vil du sikkert finne et par sider med patcher til gt8'en, sikkert noen grunge lignende saker også.

Angående det Pappa snakket om, så er det utstyret Kurt brukt. Han brukte også en JCM900 (om jeg ikke husker feil). Husker ikke hvilken 900 modell det var (det skulle vel også gå an å finne en jcm900 til under 5000 brukt...).

Grunge-gutta jeg kjenner kjører kun en Boss DS-1 foran ampen (og ja, de covrer også Nirvana). Mulig de også brukte noe chorus... husker ikke... begynner å bli en stund siden jeg har snakket med noen av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt Cobain brukte vel en Mesa quad preamp og ett eller annet mesa sluttrinn fra samme tidsrom. Vil tro du kan få bra resultater med bare GT8 inn i ett rørsluttrinn av grei kvalitet. Har sett mesa 50/50 til 5k. Det var den gamle typen med half power mode. Dette er en kvalitets amp som låter veldig bra. Vil anbefale bruktmarkedet her eller www.musikkweb.no Søk på sluttrinn eller poweramp.

Endret av mboogie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en Seymour Duncan convertible ute på finn.no nå. Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt den selv. Men siden jeg ikke har det, kan jeg like godt tipse noen andre om den. Det er faktisk en veldig bra forsterker, og utrolig allsidig. Var vel så vidt jeg vet de forste modul-baserte ampene som kom på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.