Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye innkjøp til hjemmestudio


Gnome

Anbefalte innlegg

Hisann, vet at dette er tatt opp før, men akkurat nå, har jeg relativt konkret data, og vet hva jeg skal ha:

Jeg trenger:

Lydkort i stereo, gjerne balansert

Ny mikrofon (titter på SM57)

Har 3500,-+ å bruke på dette. Har en liten mikser, så mik-preamp er bare overflødig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESI sin skal være helt fin. Men det skal også m.audio serien. det KAN hende at er litt mer oppdatert hva oppløsning gjelder, dvs 24/196.

men hva med denne? http://www.audiotrak.de/eng/maya44mk2.html inkl mva. Den koster ca 1600,- på www.ibsenstsudio.no

eller denne til 1500,- http://www.audiotrak.de/eng/prodigy.html

(audiotrak er samme produsent som ESI)

Når det gjelder mikk så tolker jeg deg dit at primært bruksområde vil være i studio, og da ville jeg kanskje heller satset på en stormembran mikk , og heller kjøpt en SM57 i tillegg om noen måneder når du har råd til det. Dette fordi den har fler bruksområder (selv om SM57 også er relativt allsidig)

Du vil med en stormembran få en vesentlig mer luftig og åpen lyd, særlig på akkustiske instrumenter som piano, fiolin, akk gitar, overhead på trommer samt vokal m m. Men duger også særdeles godt til å mikke opp gitaramp.

Hvis primær bruksområde er live, så ville jeg satset på en SM 57 i første omgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr alerede stativ, så fant jeg en ubrukt en på Musikkweb til 950,- inkl. frakt, så jeg tror jeg slår til (eller, har slått til)

Når lydkort angår, ser jeg primært på Ego's Waveterminal U24, som er satt ned fre 3 til 2 lapper. Har ikke så lyst på noe PCI-relatert, ettersom teknologien er på vei ut, eller, jeg ser ferre og ferre PC'er med noen særlig støtte for det. Så jeg går for USB Audio. HVis det blir PCI, blir det nok Waveterminal 192M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SM57, eller, henter den vel i dag, så får det bli lydkort-shopping i morra

Koster for mye, også er det lettere å finne en PC andre steder med USB enn med Firewire. Så jeg går for USB.

Tror jeg går for den U24 greia, med mindre noen kommer med bedre forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.