Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellen mellom amerikansk og meksikansk Stratocaster?


PerA

Anbefalte innlegg

Har forsket som en gal på forskjellen mellom amerikansk og meksikansk... Noen sier at forskjellen er lakken, andre at det ikke er forskjell. Jeg for min del synes at tremolo-systemet er bedre på en amerikansk enn på en meksikansk... Ellers finner jeg ikke større forskjeller...

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's made in the USA! :wink:. Det har mye og si for meg selv om det ikke strengt tatt behøver og bety noe. Jeg er og kommer alltid til å bli en USA fan :)

Det jeg fikk høre når jeg gjorde noen undersøkelser etter at jeg begynte å spille igjen, var først og fremst kvaliteten på treverket som blir brukt i USA er mye bedre og at de har ferre mekaniske (automatiserte) processer i produksjonen dvs. Dette øker kvaliteten på de Amerikanske. Det med treverket er det mange ganger lett og see med det blåtte øye faktisk.

Jeg tror det er litt forskjell i elektronikken og pickups også, men det kan sikkert noen andre forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spilt på både amerikansk og mexikansk og det er nok en grunn til at de amerikanske er dyrere (bortsett fra navnet). Selv sitter jeg med en mexicansk delux utgave av en fatstrat og det er forskjell. Om ikke så stor som ved en "vanlig" mexikansk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du finner jo mexicanske strater som er vel så gode som amerikanske .. Pickupene og er jo en forskjell , men det kan byttes ..

Om man sier : Amerikans ER bare bedre , så er det et veldig dumt argument hvorfor .. Men ja , det er ofte de er bedre .. Som Wolfgangene , de som er produsert i korea av dem , er rett og slett helt jævli .. Mens de amerikanske er GENIALE... Så ... det er noe ved det , men ja ...

Tilogmed Squier har begynt å lage en del fete gitarer nå btw :D

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første el-gitar var faktisk en "tacocaster"!

Finish, Pickups, og Hals + Tremolo er forskjellig fra den am. modellen.

Men den mexikanske er lettspilt som bare det og lyder helt greit! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.