Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Var med på en auksjon på Ebay om en Vigier Excalibur Ultra...


Sorg

Anbefalte innlegg

Treffa = Tre'45.

Har ikke prisene til Treffa i hodet lenger, da jeg har blitt Bærumssnobb - og kun spiller Ibanez. ;)

Jeg kan finne folk som spiller alle stilarter på Ibanez, til og med stort sett samme modell. ;) Men skjønner at det ikke er det du er på utkikk etter. PRS er noe helt annet. Har en kamerat som har brukt Ibanez, Ernie Ball Petrucci, og PRS til akkurat samme typen musikk - alt fungerte utmerket til rock/country/metall.

Forresten noen som også bruker Telecaster til metall, alt kommer an på hvordan man bruker ting. :) Ingenting er umulig, er bare om å gjøre å ikke sette stengsler for seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alle er så høye på Suhr, Tyler, Nash, osv for tida..Alltid noen merker som er "in". Er ikke dette mer Strat type gitarer da? Må jo som sagt funke til metall den jeg skal ha.

har ikke noe å gjøre med hva som er in, det har å gjøre med hva du får i forhold til hva du betaler.. var det ikke sånn før?

ellers kan du spille metall på så å si hva som helst, og nevnte merker vil duge vel så bra som en prs. om du skal ha en gitar som er laget for metall må du nok inngå noen kompromisser hva allsidighet angår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er så høye på Suhr, Tyler, Nash, osv for tida..Alltid noen merker som er "in". Er ikke dette mer Strat type gitarer da? Må jo som sagt funke til metall den jeg skal ha.

har ikke noe å gjøre med hva som er in, det har å gjøre med hva du får i forhold til hva du betaler.. var det ikke sånn før?

ellers kan du spille metall på så å si hva som helst, og nevnte merker vil duge vel så bra som en prs. om du skal ha en gitar som er laget for metall må du nok inngå noen kompromisser hva allsidighet angår..

Jojo... Men poenget er at jeg ikke vil ha en gitar som ser ut som et trehodet monster (f.eks bc rich...)

Husk nå at mange elsker prs, noen ikke. Smak og behag. Er ingen lov som sier du får mer får pengene for Suhr? Er ikke disse ganske like i prisnivå fra USA da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr og PRS har, slik jeg ser det, to vidt forskjellige utgangspunkt. Og da tenker jeg ikke på lyden.

Suhr er jo en forbedring av Fender Strat. PRS er mer i Gibson gata. Selv om de fungerer som det samme, så er de to ulike monster. Jeg ville spurt meg om, snakket med folk som har erfaringer med de merkene du er interessert i. Og da gjerne ikke slike som glorifiserer alt, altså selgere. ;)

PRS er jo fine møbler, ser bra ut. Det koster mye og se bra ut, men blir de av den grunn bedre gitarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoncible, jeg er ikke ute etter en "stratish" gitar... det utelukker jo en del av disse anderson, nash, osv...

dessuten på ebay får en ofte Top 10 (veldig bra tre) PRS'er til rundt 1800 med birds... kan få en Artist til rundt 2000... disse to typene jeg nevnte skiller seg en del fra en helt vanlig PRS Cu, selv om det ofte også bør nevnes at PRS generelt har veldig høy kvalitet på treet de velger... har 0 mulighet til å prøve en suhr, men det jeg hører (mye positivt) er at en forskjell fra de og prs er at de mangler den feite bunnen og tykke tonen du får fra en PRS.

de prs jeg har sett til 15000 i Norge er ofte lilla eller en annen vemmelig farge (er også noen brukte på musikkpraksis, men til over 20000 brukt), ingen birds (som gjør at de ofte er noen tusen billigere), osv....

Forresten Phoncible, hvor har du det fra at de nyere prsene er dårligere i kvalitet? Det sier de vel om alle gitarene... Gibson, jackson, fender har alle fått dette stempelet,,,

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gibson, jackson, fender og prs er selskaper som har blitt mer og mer styrt av kommersielle krefter, det skal litt til for at ikke kvaliteten går nedover når man tenker mer penger enn gitar. skal ikke påstå jeg har prøvd veldig mange forskjellige prs-gitarer, men har oppfatta at dem har lagt om produksjonen en hel del i forhold til tidligere. ed roman er vel mest kjent for å rakke ned på nyere prs. kke at jeg tar han som en 100% pålitelig kilde, men en liten tankevekker kanskje:

http://www.edromanguitars.com/rant/PRS_questions.htm

med det sagt har de prs-gitarene jeg har testa vært godt bygde gitarer, og veldig pene og se på, men faller ikke i smak hos meg.

ellers er vel ikke akkurat suhr den mest naturlige gitaren å sammenligne med prs, iom at de er såpass forskjellige. men jeg mener det er mye lettere å få en strat til å låte som en les paul enn omvendt, når du sier du vil ha noe allsidig. ellers fins det jo butique-gitarer i gibsongata også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen statshemmelighet akurat at PRS ikke er det det engang var...

Og JA, jeg har eid nyere PRS også.

PRS i dag forbinder jeg desverre mer med NU-metal fjortisser i saggebukser med

litt for snille foreldre.

De har begynt å selge mer på navn, som Fender og Gibson.

Blir forresten spennende å se hva som skjer med Anderson prisene nå som Tom skal starte

for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoncible, jeg er ikke ute etter en "stratish" gitar... det utelukker jo en del av disse anderson, nash, osv...

dessuten på ebay får en ofte Top 10 (veldig bra tre) PRS'er til rundt 1800 med birds... kan få en Artist til rundt 2000... disse to typene jeg nevnte skiller seg en del fra en helt vanlig PRS Cu, selv om det ofte også bør nevnes at PRS generelt har veldig høy kvalitet på treet de velger... har 0 mulighet til å prøve en suhr, men det jeg hører (mye positivt) er at en forskjell fra de og prs er at de mangler den feite bunnen og tykke tonen du får fra en PRS.

de prs jeg har sett til 15000 i Norge er ofte lilla eller en annen vemmelig farge (er også noen brukte på musikkpraksis, men til over 20000 brukt), ingen birds (som gjør at de ofte er noen tusen billigere), osv....

Forresten Phoncible, hvor har du det fra at de nyere prsene er dårligere i kvalitet? Det sier de vel om alle gitarene... Gibson, jackson, fender har alle fått dette stempelet,,,

Kjøp deg en Jackson, og du får både metallyd, og en veldiggod allround gitar.

Stratform er da like bra til metal det også, som sagt de har en brukt SL-1 på Treffa nå, 14500,-, i Shattered Glass finish, tøff den. Hvis ikke kan du bestille deg en KV, RR eller Kelly fra ebay.

Er minst like gode som alle Suhr, Zion, Vigier og PRS gitarer jeg harprøvd iallefall, og i tillegg føles de mye mer gjennomførte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.