Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Var med på en auksjon på Ebay om en Vigier Excalibur Ultra...


Sorg

Anbefalte innlegg

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=230050952723

Vant ikke, men artig likevel.. "Reserve not met". Dumt at selger var fra England. Har sikkert betalt mye mer der for den enn hva en i USA ville gjort og hadde høy reserve... Trakk meg etter bud på 700 pund. Fant ut at du får en eksakt lik (og Vigier original, custom, osv..) for 1899$ i USA. Ikke verd å by mer da.

Heller mot å gå for en PRS nå, men alle maser om Suhr for tida ser jeg.. Er det alltid slike svigninger? Noen merker er "in"? Har jo også notert meg at flere tidligere profilerte PRS brukere nå bruker Suhr... (Doug Aldrich, Guthrie Govan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Relativt mye dyrere med 1900 dollar enn 700 pund da men...

Du bør kjøpe en gitar du har lyst på, ikke hva andre folk sier er det beste, i såfall skal du kjøpe en Jackson :P

Gitarer trenger ikke nødvendigvis være dyrere i England enn i Usa heller ;)

Hvis du ikke har det travelt er det jo bare å sjekke ebay daglig, så dukker det nok opp noen godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Det går mye tid på Ebay nå.. Nesten for mye ...

1900*6,41=12179

700*12,44=8708.

Jo er jo ca 300 forskjell, men hvor mye mindre skal en gidde å betale for brukt gitar? 3000 mer så får du en helt ny liksom..

EDIG: Maila Boston Guitar og fant ut i dag at de bildene og prisene var gamle. Nå kosta de 2199. Hadde nok bydd litt mer da. Har sett de enda dyrere på f.eks Tone Merchants.

Noen som har sett Vigier til bra pris noen steder? F.eks i Frankrike? Nettbaserte butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Det går mye tid på Ebay nå.. Nesten for mye ...

1900*6,41=12179

700*12,44=8708.

Jo er jo ca 300 forskjell, men hvor mye mindre skal en gidde å betale for brukt gitar? 3000 mer så får du en helt ny liksom..

EDIG: Maila Boston Guitar og fant ut i dag at de bildene og prisene var gamle. Nå kosta de 2199. Hadde nok bydd litt mer da. Har sett de enda dyrere på f.eks Tone Merchants.

Noen som har sett Vigier til bra pris noen steder? F.eks i Frankrike? Nettbaserte butikker?

De koster vel ikke stort mere her eller, hvis momsen kommer i tilleg på de prisene, mener de ligger rundt en 15000 på Tre45, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke på prs som en gitar på nivå med suhr eller vigier, selv om den gjerne ligger i samme prisklasse. har egentlig ikke lagt merke til så mange som syter om spesielt suhr, men det er flere som får øynene opp for den typen gitarer fremfor produsenter som "hviler på sine laurbær" og selger mer på merkenavn. også verdt å kikke på tyler og tom anderson, som er samme typen gitarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke på prs som en gitar på nivå med suhr eller vigier, selv om den gjerne ligger i samme prisklasse. har egentlig ikke lagt merke til så mange som syter om spesielt suhr, men det er flere som får øynene opp for den typen gitarer fremfor produsenter som "hviler på sine laurbær" og selger mer på merkenavn. også verdt å kikke på tyler og tom anderson, som er samme typen gitarer

Enig.

Nyere PRS er ikke i samme klasse som Anderson, Suhr og Tyler.

Synnes de i dag mer kan sammenlignes med ESP, Jackson osv..Altså gitarer som

ligger kvalitetsmessig i sjiktet under "botiquemerkene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=230050952723

Vant ikke, men artig likevel.. "Reserve not met". Dumt at selger var fra England. Har sikkert betalt mye mer der for den enn hva en i USA ville gjort og hadde høy reserve... Trakk meg etter bud på 700 pund. Fant ut at du får en eksakt lik (og Vigier original, custom, osv..) for 1899$ i USA. Ikke verd å by mer da.

Heller mot å gå for en PRS nå, men alle maser om Suhr for tida ser jeg.. Er det alltid slike svigninger? Noen merker er "in"? Har jo også notert meg at flere tidligere profilerte PRS brukere nå bruker Suhr... (Doug Aldrich, Guthrie Govan)

Surh er veeeldig hypa for tida! Etter min mening får du en bedre gitar hvis du velger en Tyler. Jeg har aldri vært borti noe så bra som det merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka hva Treffa selger sine for? Med kontanter i hånda får du nok en god deal. Samtidig har de Don Grosh, Zion, og andre modeller inne som kan være interessante. ;)

Har bare sett på prislappen. Er ikke så interessert i en Vigier gitar selv, så har ikke prøvd å få noe tilbud på de, men det skal da være en smal sak å prute ned prisen litt.

Zion gitarene er ok de også, men jeg liker Jackson gitarene bedre, ogde hadde 4 stk USA Jacksons inne i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Treffa? Tre45?

Gitaren må være bra til metall, fordi jeg spiller i metallband nå, men også god allround. Det er prs. Er ikke interessert i å betale 28 000 for en PRS CU nei (som er pris i Norge), men du finner mange til kjempebra pris på Ebay. Handler nok der. Da kan jeg kjøpe to til prisen av en omtrent. Har lyst på en PRS og en Vigier (hvertfall nå for tida) Er ikke såå nøye for meg om gitaren ikke skinner som en nylakkert bil så lenge den spiller og låter bra. Skal jo brukes live uansett.

Alle er så høye på Suhr, Tyler, Nash, osv for tida..Alltid noen merker som er "in". Er ikke dette mer Strat type gitarer da? Må jo som sagt funke til metall den jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.