Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Var med på en auksjon på Ebay om en Vigier Excalibur Ultra...


Sorg

Anbefalte innlegg

Jaha? Ibanez trenger vel ikke noe promotering. Middelmådige gitarer selger vel av seg selv ser det ut til ;)

Fordommer det vettu. ;) Finnes elendige, middelmådige, og gode modeller å velge i. Gjelder bare å vite hva som er bra. ;)

Det er nok korrekt det. Akkurat som med Jackson, men det er jo ikke rart, da de fleste forhandlere kun har billigmodellene inne, og de fleste folk ikke har kapital eller kunnskap nok til å kjøpe seg en god gitar.

Jackson lider jo under ryktet om at det er kun gitarer for metal, samme som Ibanez lider av å kun anses som en shredde gitar, men igjen, alle vil jo shredde, så flere kjøper Ibanez. Og jeg vil også tro at en Ibanez til 5k er bedre enn gitarene Jackson har til 5k. Men når man snakker de dyrere utgavene, så har jeg til gode å prøve en Ibanez som jeg synes er verdt 20k, Jackson derimot ;) Men jeg skal ikke si de ikke finnes, altså Ibanezene, jeg har bare aldri kommet over en som har føltes god for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Phoncible, jeg er ikke ute etter en "stratish" gitar... det utelukker jo en del av disse anderson, nash, osv...

dessuten på ebay får en ofte Top 10 (veldig bra tre) PRS'er til rundt 1800 med birds... kan få en Artist til rundt 2000... disse to typene jeg nevnte skiller seg en del fra en helt vanlig PRS Cu, selv om det ofte også bør nevnes at PRS generelt har veldig høy kvalitet på treet de velger... har 0 mulighet til å prøve en suhr, men det jeg hører (mye positivt) er at en forskjell fra de og prs er at de mangler den feite bunnen og tykke tonen du får fra en PRS.

de prs jeg har sett til 15000 i Norge er ofte lilla eller en annen vemmelig farge (er også noen brukte på musikkpraksis, men til over 20000 brukt), ingen birds (som gjør at de ofte er noen tusen billigere), osv....

Forresten Phoncible, hvor har du det fra at de nyere prsene er dårligere i kvalitet? Det sier de vel om alle gitarene... Gibson, jackson, fender har alle fått dette stempelet,,,

Kjøp deg en Jackson, og du får både metallyd, og en veldiggod allround gitar.

Stratform er da like bra til metal det også, som sagt de har en brukt SL-1 på Treffa nå, 14500,-, i Shattered Glass finish, tøff den. Hvis ikke kan du bestille deg en KV, RR eller Kelly fra ebay.

Er minst like gode som alle Suhr, Zion, Vigier og PRS gitarer jeg harprøvd iallefall, og i tillegg føles de mye mer gjennomførte.

Jo jackson er bra, men utseendet er litt for "metall" for meg. Dessuten er jeg ikke hypp på en kladeis av en Floyd R på gitaren. Vil ikke helst ikke ha strengelås ved nut.

Dog jeg skal innrømme jeg var i ferd med å kjøpe denne før selger plutselig avsluttet auksjon http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...A:IT&ih=006

Et lite spørsmål: Kan man bruke tremolo-no på gitarer ved strengelås i nut? Bruken blir vel da mye mer begrenset enn hvis man har tremolo system og locking tuners? Kan uansett ikke stemme om når har lås i nut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en tråd? ;)

men joda, må vel bare legge meg flat der. hadde et klart inntrykk av at de var begynt med endel dårligere komponenter, men har vel bare vært borti folk som har foretrukket gamle gitarene.

Jada... startet den selv :) hehe.

Tror det går litt på det ja. Virker alltid som alle mener at "de gamle alltid er best" når det gjelder gitarer. Går vel litt på at de har høyere samleverdi også? La oss si en Gibson LP 2006 hadde blitt laget i 1957 i stedet. Ville ikke da en del heller sagt at den var bedre enn en 1957 hadde en slik type gitar vært laget i dag?

Er vel også litt det at PRS "solgte" til numetallen på 90-tallet som gjør at de har fått det ryktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jackson er bra, men utseendet er litt for "metall" for meg. Dessuten er jeg ikke hypp på en kladeis av en Floyd R på gitaren. Vil ikke helst ikke ha strengelås ved nut.

Dog jeg skal innrømme jeg var i ferd med å kjøpe denne før selger plutselig avsluttet auksjon http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...A:IT&ih=006

Et lite spørsmål: Kan man bruke tremolo-no på gitarer ved strengelås i nut? Bruken blir vel da mye mer begrenset enn hvis man har tremolo system og locking tuners? Kan uansett ikke stemme om når har lås i nut?

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Stratform er for lite metal, og V, Explorer type er for mye metal.

Hva gjenstår da? PRS og Les Paul?, Strat er da mere metal enn begge de.

Med Floyd får du igjen mer allsidighet, men det har også sine klare ulemper.

Jeg anbefaler at du kjøper deg to gitarer. En metalgitar med Floyd og hele pakka, og en straight gitar i tillegg.

Man får uansett ikke absolutt alt i ett, men den SL-1 som du nevner er derimot nært å ha en meget god allround gitar.

Det finnes nok slike uten Floyd også, bare å sjekke litt rundt til en hver tid, så er det sikkert noen som selger en custom bestilt en.

Her har du en:

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetai...spx?Item=849858

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål: Kan man bruke tremolo-no på gitarer ved strengelås i nut? Bruken blir vel da mye mer begrenset enn hvis man har tremolo system og locking tuners? Kan uansett ikke stemme om når har lås i nut?

bruken av tremol-no'en blir helt lik som på en med locking tuners. med strengelås i nut låser du bare strengene fast på nuten, sånn at strengene som går fra nuta og rundt stemmeskruen ikke påvirker stemminga i gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.