Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe 6 strengers banjo


Takstein

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg lurer på å kjøpe en 6 strengers gitar banjo, men spørsmålet er; hvor får jeg kjøpt det i Norge?

Så har jeg et spørsmål til generelt om banjo; hva gjør man med en banjo i live sammenheng? Mikker man den opp med en spesiell mic på banjoen eller?

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis du skall spille bluegrass - IKKE kjøp 6-strengs banjo, da må du ha en femstrengs - den med ekstra 5 streng omtrent modt på halsen. Det er dette som gir den karakteristiske banjostilen.

Skal du bruke banjoen i "gladjazz" osv, kjøper du en 4 strengs - tenorbanjo eller plectrumbanjo.

I det hele tatt - 6 strengs banjo er for folk som ikke gidder lære noe nytt.

hilsen Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Jeg lurer på å kjøpe en 6 strengers gitar banjo, men spørsmålet er; hvor får jeg kjøpt det i Norge?

Så har jeg et spørsmål til generelt om banjo; hva gjør man med en banjo i live sammenheng? Mikker man den opp med en spesiell mic på banjoen eller?

Takk for hjelpen

heisann,

jeg har litt før sommer kjøpt meg en 5-strengs banjo, kjøpte den på Musikk Magazinet men på Hagstrøm musikk, i Bergen, såg jeg at de hadde 6-strengs banjo til salgs, men husker ikke merket... så du finner det sikkert på en musikk butikk i nærheten av der du bor....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg andbefaler å ikke kjøpe på nett som en her inne sa. Det er best å få prøvd den først. Banjo er et instrument som det kan skje mye med i løpe av en tur over havet eller hva du vil kjøpe. Jeg kjøpe min i Sverige. En 5 strengers, og er veldig fornøyd. Hvis du vil spille sånn som Bruce Springstin og gutta gjør på hans siste album, så spiller de med 5 strengers Banjo. Det kan hende jeg tar feil, men jeg tror at 5 strengers banjo går raskest fordi du får også med tommelen, så du slår på den lyseste strengen, i mellom taktene når du spiller bassen.

Det med mic så tror jeg det bare er å sette en mic forran banjoen. Jeg har gjort noen opptak med min på pc'en og får veldig fin lyd selvom jeg har en veldig dorlig mikrofon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.