Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger seriøst hjelp!


epiphone

Anbefalte innlegg

Som jeg sa tidligere, KOM MED DETALJER!

Hvordan skal vi kunne hjelpe når vi ikke vet nøyaktig hvordan du kobler?

Hvilken mic bruker du, trenger den phantom-power, hvilke kabler går fra hvor til hvor, hvilket program bruker du osv...

Tegn gjene en tegning på hvordan oppsettet ditt er. Forklaringene dine til nå er kryptiske på sitt beste, det bør ikke være nødvendig å måtte lese innleggene dine mange ganger for å forstå hva du mener.

Emnetittelen din er også helt på viddene, gir ingen indikasjon overhodet på hva tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hvilke innganger som faktisk blir tatt opp i cubase? Kan være at du egentlig ikke tar opp sporene men monitor mixen. Kjenner ikke til Echo kortene, men vet at du kan gjøre det på M-Audio sine.

Kan du ikke koble headsettet direkte til lydkortet og ikke ha noen lyd ut fra det til mikseren. Cubase har jo en monitor-funksjon (bare en nærmere forklaring av det perottol sa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk F4 inne i cubase for å få opp vst-connections.

Der kan du se hvilke innganger som er aktive i cubase.

På sporet du tar opp på (I inspector eller øverst på cubasemikseren)kan du velge hvilken inngang som skal brukes når du tar opp på det sporet.

Hvorfor bruker du mikseren, egentlig? Bruker du den som preamp til en konsensatormic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som dere kan se her har jeg to spor. et spor hvor jeg har spilt inn noe, og et nytt som jeg skal spille inn. tingen er når jeg skal ta opp på det nye sporet kommer det signaler fra det første sporet på det nye. når jeg skrur ned på 2tr in på mikseren er det ingen signaler på det nye sporet, men da hører jeg selv ingenting på hodetelefonene. mikseren bruker jeg som pre-amp for micen, og det er som sagt en yamaha mg 10/2 mikser og et echo mia midi lydkort. jeg har koblet det slik: fra de to phono utgangene som heter rec out har jeg tatt to jacker med phono i den ene enden og tatt den til de to inngangene på lydkortet, og fra de andre phono utgangene som heter 2tr in har jeg tatt i begge utgangene på lydkortet.g.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mente var nok sikkert at du ikke skal sende noe signal tilbake til mikseren, siden mikseren er en slik drittmikser at du ikke har mulighet for å bestemme hvilke signaler som går hvor.

Bruk den som preamp, og bare som preamp. Så kobler du headsettet ditt direkte i lydkortet eller noe... mulig du bare får lyd i ene øret da, men det får gå fint.

Om du har et stereoanlegg kan du koble det til outputsene på lydkortet og koble headsettet på stereoanlegget, da vil du få lyd i begge ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, hold deg fast, her kommer løsningen:

:)

1) koble mikrofonen din inn på xlr-inngangen på kanal 1, 2, 3, eller 4 (kanal 1 for enkelhetsskyld)

2) koble de 2 utgangene fra lydkortet inn på de 2tr in. (IKKE koble disse inn på 7/8 eller 9/10). DU må altså her ha en overgang ifra jack til phono

3) koble AUX utgangene på mikseren inn på input på lydkortet.

Først sørger du for at du har bra signal INN på mikseren ifra mikrofonen. Dette bestemmer du med den øverste potten, GAIN. Skru den til det lyser rødt rett under, deretter drar du den bort 10 prosent ca. Nå har du sørget for at du ikke har for SVAKT signal (altså at du ikke får med unødvendig støy), og ikke for sterkt signal (altså at du får et signal som klipper/er forvrengt)

Så, på den kanalen du har satt mikken på vrir du AUX-potten helt til venstre. På den måten sender du hele signalet ditt til AUX 1, og det vil du for den er pre. Dette betyr at signalet du sender ikke blir bestemt av volumet på kanalen, men av GAIN på kanalen. Du har nå sørget for at du har et signal ifra mikseren som KUN inneholder lyd ifra mikrofonen.

Så, tar du turen inn i cubase og lager en ny inngang. Dette gjøres ved å trykke F4, gå til input klaffen og høyreklikk nede i området og velg "add bus - mono". Det er viktig at du lager en monoinngang, hvis ikke får du et stereosignal med lyd kun på ene siden. Når du har gjort dette må du tilvise riktig inngang ifra lydkortet til dette (sannsynligvis venstre side hvis du har plugget aux1 inn på venstre side). Dette skjer helt til høyre i det området var på.

Nå er det bare å ta opp. Velg add audio track og deretter mono slik du pleier, og ta opp.

Lyden ifra pc'en styrer du med 2tr in potten, lyden på instrumentet ditt styrer du ved hjelp av volumpotten på mikseren på kanalen du plugget mikrofonen inn på. Så er det bare å lytte gjennom hodetelefoner eller koble høytalere på CR out eller ST out.

vel bekomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.