Web Analytics
Jump to content

kondensator eller dynamisk mic

Share

Recommended Posts

Da er tiden inne for å kjøpe ytterligere mere utstyr til mitt mini amatør studio.

Kan noen være snill å hjelpe med med om jeg skal velge en kondensator eller dynamisk mic utifra mine forutsetninger.

Utstyr pr.d.d:

Bærbar pc

Diezel topper og kabinett

2 std pedaler

Roland Micro cube

El gitar

Akustisk stålstrenger

Roland aktive høytalere MA-8

Audacity

Har bare råd til 1 mic, bor i blokk, liker å synge. Kondensator eller dynamisk.

Kan ikke velge dynamisk eller kondensator på generelt grunnlag. Det fins så masse forskjellig av begge typer.

Men om du skal ha én mikrofon som kan gjøre alt, så kan det være en idé å sjekke Shure SM7. Kjempe på alt fra vokal til stortromme.

Det kan vel sies så enkelt at preampen er tingen som gir strøm til kondensatormikken din. uten preamp (eller en mixer-disse har en preamp på hver kanal) vil du ikke få noe særlig lyd ut av en kondensatormikk.

Hvis du skal ta opp skikkelig vokal er vel en kondensatormikk tingen. kan brukes fint på gitar også.

sjekk www.procom.no

Altså en mikrofonpreamp gjør det svakemikrofonsignalet om til linjesignal, sånn at man faktisk kan bruke det til noe fornuftig.

Fantommating er det som trengs for å få liv i en kondensatormikrofon.

Og mikforonpreamp er ikke det samme som en mixer, men alle mikrofonkanaler opå en mixer har hver sin mikrofonpreamp...

Da er tiden inne for å kjøpe ytterligere mere utstyr til mitt mini amatør studio.

Kan noen være snill å hjelpe med med om jeg skal velge en kondensator eller dynamisk mic utifra mine forutsetninger.

Utstyr pr.d.d:

Bærbar pc

Diezel topper og kabinett

2 std pedaler

Roland Micro cube

El gitar

Akustisk stålstrenger

Roland aktive høytalere MA-8

Audacity

Har bare råd til 1 mic, bor i blokk, liker å synge. Kondensator eller dynamisk.

Ville nok ha investert i en mikser i tillegg, evt et FW eller USB interface m/fantom.

Hvis du skal ha preamp, mikser og lydkort i samme pakke så selger multima noen ganske ålreite Firewire-enheter til rundt 3000, phonics til under 3000 og Alesis til rett over 3000. Jeg har Alesis'en selv, og den er steinbra. Da kan du koble opp flere mikrofoner og spille hvert instrument inn til separate spor på maskinen din.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Godt tips, men dette er et kit som sannsynligvis ikke er verdt mer enn varmeverdien om en fyrer den i peisen når alle godbitene er tatt av. De originale stemmeskruene var så dårlige at de ikke var brukbare, og en gikk regelrett i stykker. Verdien i denne vil nok først og fremst være gleden den kan gi meg Regner med det er flere enn meg som som har et lite lager med avplukkede deler. De er kjekke å finne til andre prosjekter. Merkelig nok blir man aldri ferdig....  
    • Lang tid uten lyst - og når den er på vei tilbake ser jeg at alt er på vei til å bli borte ... Trist, men leit og ingenting å gjøre med det. Og i mellomtiden har alle bildene i byggetrådene mine mistet seg selv - usikker på hvorfor det har blitt slik, men nå som forumet også er i ferd med å miste seg selv, er det kanskje ikke verdt å reparere? Jeg skal lete opp det nye forumet og se om jeg finner ett sted å poste oppdateringer i der 🙂 Takk for alt og alle her inne!
    • Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
    • Tenker litt av poenget er stor forskjell egentlig. Bør bli interessante muligheter for å diale inn diverse toner i midtstilling, spesielt om jeg legger på en coilsplit av humbuckeren og. Risikoen er vel heller ikke superstor siden det går an å kjøpe til en som matcher bedre og ta den som blir til overs i en annen gitar. Eller selge. Får vel alltids igjen noen kroner for sånt. Har jækla lyst til å prøve altså. Titte på videoen nå EDIT: Må vel innrømme at jeg EGENTLIG tenkte å prøve med noe fra Guitar Fetish, men stadig utsolgt det jeg skal ha og da eser budsjettet fort ut....
    • Har prøvd dette selv,Lollar Novel 90 i neck og Seymour Duncan JB i bridge.Det ble for stor forskjell mellom pickupene.Spørs også hva du hovedsakelig spiller (clean/dirty/full distortion).Egentlig trenger du to gitarer,hehe:  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.