Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kondensator eller dynamisk mic


Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å kjøpe ytterligere mere utstyr til mitt mini amatør studio.

Kan noen være snill å hjelpe med med om jeg skal velge en kondensator eller dynamisk mic utifra mine forutsetninger.

Utstyr pr.d.d:

Bærbar pc

Diezel topper og kabinett

2 std pedaler

Roland Micro cube

El gitar

Akustisk stålstrenger

Roland aktive høytalere MA-8

Audacity

Har bare råd til 1 mic, bor i blokk, liker å synge. Kondensator eller dynamisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke velge dynamisk eller kondensator på generelt grunnlag. Det fins så masse forskjellig av begge typer.

Men om du skal ha én mikrofon som kan gjøre alt, så kan det være en idé å sjekke Shure SM7. Kjempe på alt fra vokal til stortromme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel sies så enkelt at preampen er tingen som gir strøm til kondensatormikken din. uten preamp (eller en mixer-disse har en preamp på hver kanal) vil du ikke få noe særlig lyd ut av en kondensatormikk.

Hvis du skal ta opp skikkelig vokal er vel en kondensatormikk tingen. kan brukes fint på gitar også.

sjekk www.procom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en mikrofonpreamp gjør det svakemikrofonsignalet om til linjesignal, sånn at man faktisk kan bruke det til noe fornuftig.

Fantommating er det som trengs for å få liv i en kondensatormikrofon.

Og mikforonpreamp er ikke det samme som en mixer, men alle mikrofonkanaler opå en mixer har hver sin mikrofonpreamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tiden inne for å kjøpe ytterligere mere utstyr til mitt mini amatør studio.

Kan noen være snill å hjelpe med med om jeg skal velge en kondensator eller dynamisk mic utifra mine forutsetninger.

Utstyr pr.d.d:

Bærbar pc

Diezel topper og kabinett

2 std pedaler

Roland Micro cube

El gitar

Akustisk stålstrenger

Roland aktive høytalere MA-8

Audacity

Har bare råd til 1 mic, bor i blokk, liker å synge. Kondensator eller dynamisk.

Ville nok ha investert i en mikser i tillegg, evt et FW eller USB interface m/fantom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha preamp, mikser og lydkort i samme pakke så selger multima noen ganske ålreite Firewire-enheter til rundt 3000, phonics til under 3000 og Alesis til rett over 3000. Jeg har Alesis'en selv, og den er steinbra. Da kan du koble opp flere mikrofoner og spille hvert instrument inn til separate spor på maskinen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.