Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TOOL på Quarten!


Greasykid

Anbefalte innlegg

Oki gutta!!

Jeg syns kanskje det er litt kjedelig å lese om hvem som bør være i tråden, hvem som mener det ene om den andre, hvem som bor hvor osv... ;)

Jeg fikk med meg en satans bra konsert med et band som har et så unikt uttrykk på plate at det skal litt til å gjenskape en slik atmosfære live. Så derfor syns jeg nå at showet TOOL setter i gang er en liten genistrek. De setter musikken i fokus foran berømthet. Det visuelle showet de viser skaper en helhet sammen med musikken. Selvfølgelig hadde det vært morsomt å se gutta rocke vilt på scenen, men det hadde ikke nok ikke gitt samme opplevelsen. Det er i hvert fall min mening om saken.

Konserten var helt konge. Tror aldri i hele mitt liv som konsertgjenger har hørt et tightere band. Det skal de ha. Pluss at Maynard faktisk tok deg en liten tur ut på scenen i løpet av de første minuttene av konserten. Han vinket til noen folk på berget ved siden av scenen, og vant vel trolig med det et veddemål om at han aldri forlater podiet sitt til fordel for scenen og nærkontakt med publikum... he he...

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komboen syke animasjoner på storsjermene, et lysshow fra helvete og et enormt tight art-metalband gjør seg så jævlig.

Det var akkurat dette som fikk meg til å forlate Tool konserten på Roskilde i 2001, etter ca en halvtime. Maken til kjedelig show harjeg faktisk aldri sett.

Da var det ikke akkurat dette som fikk deg til å forlate konserten, da.

Og pell deg ut fra tråden, la heller oss som liker bandet få diskutere litt her.

Jo det var akkurat dette. Jeg drar som regel på konsert for å se et band, ikke en mørk scene med bilder på skjermene, da kan jeg like så godt se en dvd eller høre på skiva.

Og jeg kan vel saktens diskutere hva jeg vil. Pass deg, jeg vet hvor du bor :angry:

Da hadde du skrevet det der først. Der har man iallfall et grunnlag for å diskutere noe.

Istedenfor å bare skrive "Maken til kjedelig show har jeg aldri sett". Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå konserten var det beste jeg har sett noensinne jeg. Greit nok, gutta er småarrogante og veldig sære, men de har en evne til å levere beintight, dødsrå kunstrock. På Quart leverte de varene så det dirret i hele kroppen i flere dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du skrevet det der først. Der har man iallfall et grunnlag for å diskutere noe.

Istedenfor å bare skrive "Maken til kjedelig show har jeg aldri sett". Skjønner?

Skjønner hvor du vil, men jeg poengterte kun en mening. Nå fikk vi jo et grunnlag for å diskutere det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe på Roskilde for de som stod bakom piten var at de viste stort sett overblikk bilde av Orange på de to storskjermene, og ikke (vel, delvis) de imponerende filmsekvensene. Bra for meg at jeg stod helt fremst :)

Roar: Er det D. Elide som har lært deg å like Tool? :blush: Trodde ikke at du hørte på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe på Roskilde for de som stod bakom piten var at de viste stort sett overblikk bilde av Orange på de to storskjermene, og ikke (vel, delvis) de imponerende filmsekvensene. Bra for meg at jeg stod helt fremst :)

Roar: Er det D. Elide som har lært deg å like Tool? :blush: Trodde ikke at du hørte på de.

Var vel et par kvelder med Alessandro og litt alkohol innabords som fikk meg til å like det. Tok mange år før jeg faktisk begynte å like de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tool er jo faktisk et band som sitter litt lengre inne enn andre. Personlig tok det en stund før jeg fant ut at Ænima er den festeste skiva jeg eier. Jeg oppdaget at etter at jeg gikk lei av alle de andre nye skivene jeg kjøpte så vendte jeg alltid tilbake til Ænima. Sånn er det fremdeles... Uansett hvor fett et nytt band jeg oppdager er så ender jeg opp med å komme krypende tilbake til Ænima til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe på Roskilde for de som stod bakom piten var at de viste stort sett overblikk bilde av Orange på de to storskjermene, og ikke (vel, delvis) de imponerende filmsekvensene. Bra for meg at jeg stod helt fremst :)

Roar: Er det D. Elide som har lært deg å like Tool? :blush: Trodde ikke at du hørte på de.

Hvilken pit stod du i? Jeg stod helt fremst i den venstre piten.. :) Måtte sitte i kø i noen timer for å komme inn :)

Konserten var helt fantastisk. Har egentlig ikke ord for å beskrive det. Sånne ting MÅ oppleves :)

PS: her er et bilde av de mest dediserte fans, som venter i kø for å komme inn i piten:

toolfans_web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.