Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

String skipping og artificial harmonics


Anbefalte innlegg

Da skjønte jeg hva du mente. Hvorfor det kalles AH kan nok diskuteres.

vet ikke helt om jeg støtter dette:

Med en del godvilje kan kunstig overtone forstås som naturtone fra en tone som instrumentet ikke naturlig klinger i (altså ikke åpen streng).

de fleste vil si at det går ann å spille AH på åpen streng også, selvom det ikke brukes så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det kalles AH tror jeg er fordi at NH får man kun skikkelig lyd av ved å spille på 12, 7, 5 osv.

Det samme gjelder jo AH - 12, 7 og 5 bånd gir ofte bedre lyd (men det er teknikken som avgjør ;)). Samme prinsipp. Men AH er ikke fra åpen posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det kalles AH tror jeg er fordi at NH får man kun skikkelig lyd av ved å spille på 12, 7, 5 osv.

Det samme gjelder jo AH - 12, 7 og 5 bånd gir ofte bedre lyd (men det er teknikken som avgjør ;)). Samme prinsipp. Men AH er ikke fra åpen posisjon.

så hvis man fremhever overtone på en åpen streng med tommelen på høyrehånd så kaller du det NH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det kalles AH tror jeg er fordi at NH får man kun skikkelig lyd av ved å spille på 12, 7, 5 osv.

Det samme gjelder jo AH - 12, 7 og 5 bånd gir ofte bedre lyd (men det er teknikken som avgjør ;)). Samme prinsipp. Men AH er ikke fra åpen posisjon.

så hvis man fremhever overtone på en åpen streng med tommelen på høyrehånd så kaller du det NH?

Ja.

Og hvis det er 1. og 13. bånd som er i aksjon på samme måte, så kaller jeg det AH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.