Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

For dere Stratfolk der ute:

Om jeg tar steget og selger LPen min, hvilken Strat skal jeg gå for?

Jeg har rett og slett liten peiling på strat, men de er jo helt vanvittig digg å spelle på.

Er spesielt fan av lakkert maple (tror det er maple) neck, de er jo helt usedvanlig digge å spille på.

Men somsagt har jeg lite peiling på hvilke Strat som låter sånn og sånn.

Er vel på utkikk etter noe ala Gilmour sin lyd kanskje.

Andre jeg liker lyden på er Greni sin(veit at han har en har bygget selv og kanskje det kunne vært fett .. warmoth?) Ritchie Blackmore, Jimi, og selvfølelig Pete Townshend..

Er usikker hvor mye jeg evnt får for LPen min.. men regner med at det er 13 000,.

Bestiller gjerne fra amerika..

Somsagt dette er kun noe jeg vurderer, har et sinsykt tilfelle av GAS.

Er også åpen for Japanske strater, er de billig får ejg kanskje råd til en brukt Fender Reverb amp ;)

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Så at de lå på 1399 på music123.. Kanskje jeg skal vurdere en av dem?

Å velge mellom Clapton og Knopfler blir som å et av sine barn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar steget og selger LPen min, hvilken Strat skal jeg gå for?

Jeg har rett og slett liten peiling på strat, men de er jo helt vanvittig digg å spelle på.

Er spesielt fan av lakkert maple (tror det er maple) neck, de er jo helt usedvanlig digge å spille på.

Glem ikke at forskjellige stratmodeller har forskjellige halser, det er dermed ikke sagt at en hals med gitt treverk funker for deg.

Kombinasjonen Gilmour og Jimi kan være litt vanskelig, om du snakker om moderne Gilmour. Klassisk Gilmour er nok greiere, jakt på vintage-style mikker (for eks Noiseless-mikkene). Moderne Gilmour er EMGer, evt en gitar med innebygget preamp (for eks Demeter Midboost). Jeg ville nok holdt meg unna Lace Sensor-mikkene, såfremt du ikke vet hva du går til.

Hvis du er på jakt etter en klassisk Strat, hold deg til en med tre single-coiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Er vel litt klassisk Gilmour jeg er ute etter.. DSOTM etc ..

Er igrunn 3 singlecoils jeg er ute etter også, skal det være strat så skal det være strat! ;)

Er ikke sånn at jeg MÅ ha den type halsen, jeg bare har god erfaring med den type hals, den er helt

vanvittig å spille på. Men er ikke no krav, bare ekstra bonus. :)

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr Pro skal visst være bra; tror de ligger på samme pris som American Deluxe.

Jeg er jo fan av G&L da, og finner du en av stratmodellene deres med vintagemikker brukt, så er du i mål gitar og ampmessig i hvertfall.

Jeg solgte Les Paulen min for å finansiere ASATen min, og jeg har lyst på Les Paul igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Ja, men jeg snakker om selge en Gibson LP, da har jeg fortsatt en rimelig bra Epiphone LP Heritage (samme modell som du hadde? )

Tror nok det er en Fender jeg er ute etter, evnt en Warmoth :P

Men er litt usikker på prisen på en Warmoth.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg snakker om selge en Gibson LP, da har jeg fortsatt en rimelig bra Epiphone LP Heritage (samme modell som du hadde? )

Hadde en Standard.

Du kan nok selge Gibsonen, ja. Regner med at Epiphonen fyller ganske godt igjen hullet.

Ebay, G&L Legacy Special

Halsen på disse er som en drøm, bra pris også.

Edit:

Fy fan

Endret av Lektor Tørrdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skeptisk til G&L. Har ikke prøvd noen.. Liker å ha en viss snøring på hva jeg kjøper ;)

Ok, de er som en Fender, bare bedre og billigere brukt. C-neck er deilig. Cleanere lyd, fetere med vreng og hele pakka. Satt sammen på frekke måter, tilnærmet custom shop.

Jeg har prøvd så og si alle Fenderene på Tre'45 og ville valgt G&L'n min over Fender anyday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Eric Johnson-signaturen og syns den er sabla god! Beste Straten jeg har prøvd og hørt, helt ærlig. Vanvittig pen tone! Men vil ikke kalle det en skranglestrat akkurat, om jeg blir rik kommer jeg nok til å kjøpe enda en som er mer bluesy/skranglete, selv om dette seff går bra på den jeg har og da.

Får en EJ for ca 15000 om du er heldig, sett d på musikkweb eller finn.no eller no sånt iaff.

Selv kjøpte jeg min i USa for ca 12k.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.