Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eksamen i hovedinstrument


arpeg

Anbefalte innlegg

Nå er det snart eksamenstid for alle håpefulle musikere på musikklinjer og høyskoler :D Det er fortsatt et år til jeg skal ha eksamen i hovedinstrument, men jeg gleder meg veldig til å se på 3. kl. sine eksamener. Har allerede begynt å tenke på hva jeg skal spille, men har få ting klart.

Hva skal du spille på eksamen i hovedinstrument? eller hva spilte du når du engang hadde det?

Tips til bra gitarsanger som kan være fine på et slikt oppspill? Alt av sjangere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter så vidt jeg vet. Jeg spiller el-gitar da, så da blir det jo rytmiske sanger. Bør nok ha med jazz siden det er det vi lærer mest om i gitarundervisningen, men ellers står man ganske fritt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spille Cliffs Of Dover av Eric Johnson, Som 1 Reise av Marius Müller, Chaser av Terje Rypdal og Tøff I Pysjamas av deLillos :) ta sanger der du får vist det du kan, det trenger ikke å være verken jazz eller klassisk. ta av den type musikk du spiller best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...death - trapped in a corner...

Fått med deg flinke musikere? :)

Er forøvrig jævlig glad over at jeg er ferdig med den driten der...

spilte med sjølmekka backing, hehe. men covra den også i bandet det året. ikke spot on kopiering, men syns vi kom ganske godt gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spille Cliffs Of Dover av Eric Johnson, Som 1 Reise av Marius Müller, Chaser av Terje Rypdal og Tøff I Pysjamas av deLillos :) ta sanger der du får vist det du kan, det trenger ikke å være verken jazz eller klassisk. ta av den type musikk du spiller best ;)

Tenkte å spille Eric Johnson jeg og :) Mye kule sanger, lykke til :D^_^ Hvordan gikk musikkorienteringen forresten??

På oppspillet i år spilte jeg bare intrumental låter (Satch boogie - Joe Satriani og James - Pat Metheny), men jeg tror det er smart å ha med noe med vokal også. Andre som skal ha eksamen i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spille Cliffs Of Dover av Eric Johnson, Som 1 Reise av Marius Müller, Chaser av Terje Rypdal og Tøff I Pysjamas av deLillos :) ta sanger der du får vist det du kan, det trenger ikke å være verken jazz eller klassisk. ta av den type musikk du spiller best ;)

Tenkte å spille Eric Johnson jeg og :) Mye kule sanger, lykke til :D^_^ Hvordan gikk musikkorienteringen forresten??

På oppspillet i år spilte jeg bare intrumental låter (Satch boogie - Joe Satriani og James - Pat Metheny), men jeg tror det er smart å ha med noe med vokal også. Andre som skal ha eksamen i år?

joda, musikkorienteringen gikk bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig spille Cliffs of Dover med Eric Johnson, men var et løp jeg ikke gamblet på at jeg skulle få til, så bytta for to uker siden.. Lærte meg hele låta unntatt det løpet da (det kjappeste i soloen. Forbannet være pølsefingre).

Skal spille Georgia on my mind og don't get around much more arrangert for klassisk gitar, et eget arr jeg har laget på a child is born, Cissy Strut av Scofield og en egenkomponert proglåt av den gode gamle typen. Ikke det største reportoaret, men har fått bra på de seneste oppspillene, så om det ikke holder til toppkarakter denne gangen, så håper jeg det hvertfall ikke er langt unna.

Men egentlig gledr jeg meg bare til å bli ferdig med driten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.