Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker. Vox 30 watt


Jamest

Anbefalte innlegg

følger d med no effekter da? Jeg har en uke fri nå, så jeg har tid til å dra litt fram og tilbake til byen og teste... Fordi jeg følte egentlig at Voxen var så stappfull av lyder og sånt, at de ikke hadde brukt nok tid på alt sammen... bedre med 5 bra effekter enn 11 som er litt mindre gjennomtenkt.. eller er det bare jeg som er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger d med no effekter da? Jeg har en uke fri nå, så jeg har tid til å dra litt fram og tilbake til byen og teste... Fordi jeg følte egentlig at Voxen var så stappfull av lyder og sånt, at de ikke hadde brukt nok tid på alt sammen... bedre med 5 bra effekter enn 11 som er litt mindre gjennomtenkt.. eller er det bare jeg som er dårlig?

Cube 60 har vel tilsammen 9 forsterkermoduleringer, en effektkontroll med chorus, flanger, phaser og tremolo, og en med delay og reverb. Uavhengig volum for clean og vreng. Eq med bass, mellomtone, diskant og presence. I tillegg kan du koble til eksternt kabinett. Altså litt mer muligheter enn Cube 30. Men du har ingen muligheter for å lagre presets, som på Vox'en. Du får nesten bare teste de mot hverandre, og oppdatere oss når du har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var fast bestemt på å kjøpe meg marshall helt til jeg prøvde den 30 watten hos en kamerat, da ble jeg straks forelsket og kjøpte 100 watten :D kjempefornøyd med den

Velkommen i AD100VT klubben. Da er vi to :)

Forøvrig så må jeg si at en Cube er ekstremt enkel å skru på i forhold til Vox`n. Den har veldig få knotter i forhold til Vox. Men det er en smaks sak hva man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei, da har jeg bestemt meg for å gå opp 20 watt til en Vox AD50VT. Har ennå ikke testa 50 watt, men var fornøyd nok med 30, så jeg tar en liten sjanse.

I norge har denne forsterkeren fått enormt bra kritikk på nesten alle sider jeg kan finne, men siden jeg ikke får testa 50 watt før jeg skal kjøpe den, skjekka jeg ut hva amerikanerne syntes om den. Jeg tror det var Harmonycentral eller noe hvor det var ganske mange reviews. De 5 første var dritbra alle sammen (nesten bare 9 og 10 på både sound og features). Reliabilty var litt lavere, men det gidder jeg ikke bry meg så mye om.

Så leste jeg lenger nedover, og det var veldig annerledes! Forsterkeren fikk en haug med 1-5 etter hverandre. Greit nok når det bare er en kresen fyr som skal disse den, men her var det mange!

De klagde mest over noe som het "noise gate". Såvidt jeg skjønte er det et eller annet som begrenser forsterkeren, og kveler de laveste lydene(?). Det går visst an å skru den av, men hvorfor klager de over det da? Det var også en som klagde over at basslyden ble skurrete og dårlig hvis man spilte gigs eller bandøvninger med den. Om dette er sant, tviler jeg på at jeg går for denne forsterkeren, fordi jeg kjøper 50 watt mest for bandet sin skyld. Blir vel neppe så mye gigs, men den skal kunne spille høyt nok til å overdøve trommene til en viss grad, samtidig som den beholder en god lyd. Det ble også rakket ned på distortion lyden, men det er jeg selv uenig med. Jeg testa den i butikken og den var jævlig god. Det var også utrolig mange å velge imellom.

Kan noen hjelpe meg litt med det her? Om du føler at du kan svare på noe av det, er jeg veldig takknemlig for hjelp. Jeg har nok til å kjøpe den nå, og jeg har revy om rudnt en mnd, så jeg trenger forsterker, og det kjapt!

james :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 50 watteren.

Bassen kan bli litt grøttete hvis man ikke stiller den inn riktig, særlig

på brit 70s modelen. Leste på harmony central som fjerna plata bak på kabinetet,

lyden ble vist mindere grøttete da. Men egentlig så er det ikke et broblem ettersom man bare

stiller den inn riktig.

Jeg har forelska meg helt i dene rakkeren og skjøner ikke hvordan noen kan kjøpe

en line6 spider i stedet for denne, med mindere man bare spiller metal hele tiden. :)

Jeg ville anbefale å lese bruksanvisnigen nøye og ha den for hånd når du bruker den.

Når man skal stille inn effekter og man har glemt hvilken bryttere man skal bruke så

er den grei og ha. ;)

til denne prisen fant ikke jeg noen som var bedere. (etter min smak i værtfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...jeg gikk også for 50wattern

Den noise gate knappen er først og fremst til forsterkertypene med mye vreng, altså numetal og US HiGain.

trenger ikke skru mye før den gjør funksjonen sin.

det er en side som heter valvetronix.net der sår det mye bra, noen tips på det med lyden på gig som du nevnte.

Jeg skal love deg at den forsterkeren her sparker i fra seg, bruker den stort sett på rundt 25 watt hjemme.

Også får du jo 12" celestion da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dette stemmer:

BOUTIQUE CL: DUMBLE CLEAN

BLACK 2x12: FENDER TWIN REVERB

TWEED 4x10: FENDER BASSMAN

AC15: VOX AC15

AC30TB: VOX AC30TB

UK ’70s: MARSHALL Plexi

UK ’80s: MARSHALL JCM 800

UK MODERN: MARSHALL DSL2000

NUMETAL: MESA BOOGIE DUAL RECTIFIER

US HIGAIN: SOLDANO

BOUTIQUE OD: DUMBLE OVERDRIVE SPECIAL

Endret av krizmeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noisegaten er der for å redusere støy ved f.eks.mye vreng.

Last ned brukerveiledningen på vox sine hjemmesider, så kanskje du skjønner bedre. er ikke så god på å forklare.

Uansett så ikke heng deg opp i denne funksjonen, har ikke så utrolig mye å si, bruker den ikke så mye.

Er faktisk ikke helt sikker på om den blir stående på alle forsterkertypene, eller bare påden du har skrudd på...det er så lite en trenger å skru...er ikke no problem egentlig. Står om det i brukerveiledningen

Er bare å handle det her :)

Link til brukermanual:

http://www.voxamps.co.uk/support/resources...&groupCode=MANS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.