Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker. Vox 30 watt


Jamest

Anbefalte innlegg

hei! nå har jeg endelig spart opp til en ny forsterker. Jeg har tittet litt rundt, og har kommet fram til :

VOX AD30VT

30 Watt, 10", Valvetronix rørlyd.

Tenkte jeg skulle kjøpe den fra sound1, men er usikker om jeg tør å kjøpe uten å ha testet den først. Er det noen som har erfaringer med denne? Jeg ble litt lurt av annonsen og trodde det var en rørforsterker, men det viser seg å være vanlig bare at det er "rør-lyd"... Dermed spiller den vel ikke øra av meg, men funker den til bandøving? eller er den for dårlig til det?

Jeg bor i oslo området. finnes det noen butikker i nærheten som har denne forsterkeren til testing?

post-1549-1147813454_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Har en slik en på øvingslokalet. Slet litt med å få god i lyd i den, men etter å ha skrudd litt

fikk jeg faktisk dritbra lyd!

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at mange gitarsjapper i Oslo har denne inne, er jo ikke akurat noen

dyr botique forsterker..

Jeg har en til øvingsbruk hjemme, og det funker den bra til.

Vil tro at du trenger noe litt mer "seriøst" til band øving.

Det er tross alt en liten combo som jeg tror fort kan slite litt hvis du spiller sammen

med en trommis som slår litt hardt. Tror ikke den kommer til å låte så pent når du har pina den opp

til bristepunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Tror nok at mange gitarsjapper i Oslo har denne inne, er jo ikke akurat noen

dyr botique forsterker..

Jeg har en til øvingsbruk hjemme, og det funker den bra til.

Vil tro at du trenger noe litt mer "seriøst" til band øving.

Det er tross alt en liten combo som jeg tror fort kan slite litt hvis du spiller sammen

med en trommis som slår litt hardt. Tror ikke den kommer til å låte så pent når du har pina den opp

til bristepunktet.

Funker greit til bandøving.

Spiller høyt denna lille rakkern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne jo spart opp litt og kjøpt en 50 watt da... Men jeg har en rørforsterker til disposisjon i øvingslokalet som spiller helvetes høyt... men det er jazz forsterker, og må koble til en hot rod for å få til no særlig vreng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at mange gitarsjapper i Oslo har denne inne, er jo ikke akurat noen

dyr botique forsterker..

Jeg har en til øvingsbruk hjemme, og det funker den bra til.

Vil tro at du trenger noe litt mer "seriøst" til band øving.

Det er tross alt en liten combo som jeg tror fort kan slite litt hvis du spiller sammen

med en trommis som slår litt hardt. Tror ikke den kommer til å låte så pent når du har pina den opp

til bristepunktet.

Funker greit til bandøving.

Spiller høyt denna lille rakkern..

Jo da vet at den spiller høyt, men volum er ikke det samme som god lyd.

Det er tross alt en 10" i en liten combo vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt lurt av annonsen og trodde det var en rørforsterker, men det viser seg å være vanlig bare at det er "rør-lyd"... Dermed spiller den vel ikke øra av meg, men funker den til bandøving? eller er den for dårlig til det?

Den vil fungere bra til bandøving, men den kan bli litt snau, ved div. hard musikkstil. Vil anbefale deg å vurdere 50 wattern.

Det at det er en hybridforsterker med et 12A7 rør i preampen, betyr ikke nødvendigvis at den spiller lavere enn en rein rørforsterker på 30watt. Det er en myte at rørforsterkere spiller høyere enn transistor.

Selv har jeg en AD100VT, og det er absolutt mere enn nok krutt i den. Stiller den som regel ned på 50 watt ved bandøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, det sitter faktisk et miniatyr-rørsluttrinn i den (1x 12AX7, altså triodekonfigurert). Sier selvfølgelig seg selv at du ikke får noe særlig lyd ut av dette (men det blir billig, trenger jo bare en liten pingletrafo), så etter mini-sluttrinnet sitter det et transistorslutttrinn som forsterker opp signalet fra mini-sluttrinnet igjen.

Om du får "rør-feeling" av dette tviler jeg på, men at det kan ligne en del på andre amper med triodesluttrinn kan jeg nok kanskje gå med på. Nå har jeg ikke testa selv da men, angra egentlig på at jeg ikke kjøpte den i.o.m. at den kom ut på omtrent samme tida som jeg kjøpte Cube'n min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en 50 watt og var på imerslund idag i byen for å teste den. De hadde bare 30 watt, så jeg testa den...

Jeg testa den først på en ibanez og så på en esp.. syntes den var ganske god egentlig! jævlig tøff distortion med masse forskjellige valg... Er det forskjellige forsterkere den etterligner? Jeg syntes ikke delay effekten var noe særlig bra, men ellers var den ganske knall! Når man kombinerte Distortion og Flanger effekten fikk man en helt syk lyd som minna veldig om starten på Korn-Word up. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OP musikk har ganske mange inne.

og de har tilbud på dem, hværtfall når jeg kjøpte min 50 watter.

Jeg liker lyden i den ganske godt, mye bedere en alle de andre i nærligende prisklasse.

Men det er ikke noe særlig til metal forsterker, og den kan være litt vel bassete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg tida til å teste Roland Cube 60 også da.... Det er et supert alternativ. Det er bare smaken din som vil avgjøre. Personlig ville jeg kjøpt Cube 60 da den er kanskje ørlite rimeligere, og ikke noe dårligere, bare litt anderledes i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Cube er faktisk utrolig god til å være i den prisklassen.

Har testet andre transistorer som er både 2 og 3 ganger så dyr, men

ingen slår den i lyd når jeg har den på Brit Combo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.