Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vreng til Lead


Toffa

Anbefalte innlegg

Sitter her og fumler litt rundt på effektbrettet mitt og fikk da lyst å høre litt med dere der ute om hvilken vrengpedal dere syns funker best til lead. Hadde da vært fint å høre fra forskjellige sjangre, ikke bare hva som funker best til rock, blues eller metal, men alle sjangrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å komme med min egen anbefaling. Hvis du skal spille lead på litt tyngre/hardere musikk så er Daneletro sin FabTone et utmerket valg. Boksen ser ut som den snilleste tingen etter bestemora di, men den biter virkelig fra seg.

Jeg brukte den ekslusivt som vreng da jeg spilte i et ultra-aggresivt hard-core-band for en del år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjører jeg en Analogman TS9/808B, en Keeley TS9 baked og AM Sunface NKT275 fuzzface clone.

TS'ene låter stort sett som en TS og funker fint til snill vreng på en clean kanal (SRV) eller til å booste en kanal som vrenger litt (mer ala AC/DC solo lyd).

Keeley Baked gir 3x så mye vreng og gir skikkelig "still got the blues" type syngende lead lyd. Funker fett til alt fra 80 tallet.

AM Sunface er full fuzz ala Hendrix, men funker også bra til f.eks tidlig Pink Floyd. Den er litt mykere en de andre fuzzface klonene jeg har prøvd og den første som har gitt meg skikkelige Gilmour assosiasjoner.

Ellers er jo Siamese Dream Big Muff fra ende til annen, men der er det jo mest riff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.