Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM2000 DSL401


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått meg rørforsterker! Som jeg har skrevet i en tidligere post lette jeg etter en billig grei transistor amp, men fant ikke noe brukbart. Så da fant jeg ut at jeg like godt kunne kjøpte noe skikkelig. Og nå har jeg fått den!

Marshall JCM2000 DSL401, brukt men nyoverhalt. Pris: 5000 kr.

Fantastisk forsterker! Varm og fin cleanlyd. (På de lyse tonene blir den selvsagt littegrann skarpsammen sammen med en telecaster). Og vrengen er flott! Kan velge mellom crunch og skikkelig distortion. Utrolig levende tone! Selv har jeg aldri prøvd noen bedre marshallforsterker! Og trodde ikke de kunne lage så fin cleanlyd. Overaskende mye bunn, og reverben er også fyldig og fin. Liten og grei å ta meg seg sammenlignet med mange andre liknende amper.

Har også spilt endel på en Hot Rod Deluxe. Bruker den i et kor jeg spiller i. Skal teste dem sammen i morra, men nå kan jeg nevne at vrengen i disse to er fra to forskjellige verdener! Eneste hotrodvrengen er brukende til er å spille skikkelig skitten blues! Så jeg har vært avhengig av effekter. Men vrengen i marshallen er helt super så det holder lenge å bruke den til det meste!

En liten ting som og kan nevnes: Den blir sinnsykt varm! Etter å ha stått på et par timer er frontdekselet så varmt at jeg ikke klarer å holde hånda mot det! Men det er vel bare sånn det er. Får satse på at det ikke skader den... :P

Må gi litt kred til Musikkbørsen i Oslo som jeg kjøpte den av og. Utrolig hyggelige og hjelpsomme folk! I tillegg fikk jeg beskjed om at det ikke fulgte med fotbryter, men de la med en likevel :) Koselig overaskelse.

Kort sagt, svært fornøyd! Er du ute etter forholdsvis liten, allsidig rørforsterker full av fet tone, ville jeg gått for denne! Og det har jeg vel forsåvidt også gjort.... :P

Vetle

Endret av Knopfler-fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Joda, det er gamle OP Musikk.

Fikk prøvd den sammen med hotrodden i går. Cleanlyden ble nok en tanke fyldigere på hotrodden. Men samtidig ble den på en måte varmere i marshallen. Får snart en halvakkustisk jazzgitar, så da skulle det være nok av fylde til ting som trenger det. Telecaster har jo ikke akkurat den fyldigste lyden i bygda :P Var også litt bekymra for å ikke få fram den deilige funky lyden i tele'n, men den kom så lett som bare det!

Men når det gjelder vrengen kan jeg bare enda sterkere bekrefte det jeg har skrevet tidligere. Alt med den er bare bedre med den på Marshallen. Alt. Fyldigere, varmere, tightere, mer allsidig, rundere.... u named it.

Også er den bittelitt mindre og endel lettere noe som er et pluss for sånne som meg som skal bære den ut og inn av scene og øvingsrom det neste året på Viken musikkfolkehøyskole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg kjøpte meg nettopp en JCM 2000 DSL 100. har bare et spørsmål ...

Er JCM 800 bedre? Har ikke helt kjønt det der

(har ikke fått den enda, blir sendt på mandag)

Får også et Randall 4x12 300w kabinett (som vistnok er samme som 1960 - men mer solid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.