Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommer: er sånt kombinert hihat og dobbelbass greier bra?


CowJuice

Anbefalte innlegg

Drop-clutch er ikke for å briefe. Det er jo helt genialt i grunn..Klart, jeg ser poenget med en løs HH når man spiller rock, men da må det være blytung rock. Metallica...Da er det smart med drop-clutch pga de mange rolige partiene.

Men...en innbitt trommis klarer seg vel uten også. Er man skikkelig skilled så trenger man ikke dobbelpedal en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke spille med løs HH når du bruker den dobble pedalen, det blir jo helt døllt. Det er heller ikke brifende, det er praktisk på den måten at HH'n ikke høres ut som ett eller annet stygt dyr når du spiller på den uten å ha foten på pedalen absolut hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg er bassist men kan og spille trommer... jeg testet en slik en, en gang for en god stund siden..Men det var ikke noe særlig. Du ble for opptatt av å bytte mellom bass og hihat at du glemte hva du egentlig holdt på med.. Jeg vil anbefale deg å teste det før du bestemmer deg men jeg vil sakt at du skulle helst ha kjøpt deg en dobbelpedal og hihat stativ hver for seg..

Men det er opp til deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et bitte lite problem morty, hvis du ikke helt hadde kontroll over hva du holdt på med! Da spiller du ikke mye trommer! Vanesak! Prøvde en slik pedal med Hi-Hat og DobbelBDpedal en gang, og det begynte å gli lett etter å ha spilt en stund! Var ikke å anbefale, men hvis man venner seg til systemet funker det sikkert fett! :D

Jeg vil heller foretrekke Pearl PowerShifter Eliminator eller Tama Iron Cobra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et bitte lite problem morty, hvis du ikke helt hadde kontroll over hva du holdt på med! Da spiller du ikke mye trommer! Vanesak! Prøvde en slik pedal med Hi-Hat og DobbelBDpedal en gang, og det begynte å gli lett etter å ha spilt en stund! Var ikke å anbefale, men hvis man venner seg til systemet funker det sikkert fett! :D

Jeg vil heller foretrekke Pearl PowerShifter Eliminator eller Tama Iron Cobra! :D

Det som skjedde var at jeg ble så ophengt i å bruke dobbelpedal og så måtte jeg ha løs hi hat. Var så mye styr med det... MYE bedre med dropklutch å vanlig dobbelpedal.. Min feil at siterte Foxyfix, dårlig forklart av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.