Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommer: er sånt kombinert hihat og dobbelbass greier bra?


CowJuice

Anbefalte innlegg

Grunnen til at det kunne være aktuelt er at det er så faens billig. 1700 spenn for dobbel bass og hihat liksom.. Men hvis det ikke er bra kvalitet er det jo ikke vits..? Derfor lurte jeg på om noen har prøvd det og veit noe om kvalitet og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde store forventninger til den løsningen du beskriver da jeg først så det, men det fungerte ikke spesielt godt i praksis. Du må dytte på pedalen med foten for å bytte mellom basstromme og hi-hat, og det er ikke særlig hensiktsmessig, hvertfall ikke hvis det er et visst tempo på musikken. Så kjøp heller en pent brukt dobbelpedal for samme prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg brukte dobbel basstrommepedal på konf. leir, da haddde jeg en hurtigveksler mellom lukket og åpen HH, den fungerte slik at du slo, med stikka for eksempel, på en liten spak på HH'en for å lukke det, og enkelt og greit trykket pedalen ned, så var den som vanlig igjen, jeg syntes det funka skit-fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg brukte dobbel basstrommepedal på konf. leir' date=' da haddde jeg en hurtigveksler mellom lukket og åpen HH, den fungerte slik at du slo, med stikka for eksempel, på en liten spak på HH'en for å lukke det, og enkelt og greit trykket pedalen ned, så var den som vanlig igjen, jeg syntes det funka skit-fett :)[/quote']

det heter drop-clutch..

jeg personlig foretrekker ikke en dobbel pedal som svitcher mellom hh og pedal..

blir så mye styr..

jeg synes det er bedre med en helt vanlig dobbel pedal.. enklere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.