Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beskytte gitarer under frakt


Thomas

Anbefalte innlegg

Det selges en masse brukte gitarer, og fra tid til annen dukker det opp en og annen tråd her om gitarutstyr som har blitt ødelagt under frakt. Men, jeg kan aldri huske å ha sett noen skrive om hvordan de pakker inn gitarene for å forhindre skader under frakt. Skal gitaren selges med hardcase er saken rimelig grei, ellers kan det by på litt problemer.

Spørsmålene mine er derfor omtrentlig slik;

-hvordan har dere pakket inn gitarer dere har sendt/fått?

-har du opplevd skader ved frakt, i tilfelle, hva gikk galt?

-er det spesifikke ting en bør passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk MIJ'en min var den surret i bobleplast, lag nedi en svær pappeske fylt med skumgummiknotter og avispapir.

Når det gjelder Kramer delene, var de pakket inn i bobleplast og deretter inn i en gitar-bag.

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fikk gitaren min via posten lå den "naken" i en sånn pappeske uten noe polstring som bobleplast. kom sikkert sånn fra fabrikk. Gitaren var uskadd så eg tenkte ikke på kossen den var pakket inn. tror ikke akkurat at postmennene slenger pakken inn i bilen og kjører liksom.

Endret av Quick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en som jobber i Posten blitt fortalt at «fragile» der tolkes som «bør ikke kastes mer enn fem meter», så jeg ville ikke følt meg for trygg på behandlingen pakker får – det sikreste er å pakke varene godt, derav denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk MIJ'en min var den surret i bobleplast, lag nedi en svær pappeske fylt med skumgummiknotter og avispapir.

Når det gjelder Kramer delene, var de pakket inn i bobleplast og deretter inn i en gitar-bag.

Slik bør det gjøres om det ikke er oppi harcase! Men det kan fortsatt gå galt selv om den er pakket så bra...spes. hvis det er en gitar med litt spesiell form hvor visse kanter osv kan raskt utsettes for uheldige dunker etc.!

For eksempel washburn dime gitaren min fikk seg en skade...det var på headstocken! hele den ene spissen knakk rett av og låg løst oppi da jeg fikk den...inkl. fliser osv ..heh...var jævlig sjipt, men har fått fiksa det nå da... :) Men...ja...slike ting kan raskt skje om den ikke er pakket ekstremt bra! Men anbefaler å sende/få gitaren i en case! Det koster deg mye mindre enn det evnt. reperasjoner vil koste deg ..og det er en grei måte å ta vare på gitaren din over lengre tid :)

Endret av KaLeVaLa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ansatt i Posten vil jeg herved forklare de hemmelige kodene;

Fragile = Dette kan knuses. Knus det.

Forsiktig! = Denne varen tåler å bli kastet så hardt du kan.

Skjørt innhold = Bør ikke bli kjørt over av tralle mer enn 3 ganger. Men 3 ganger er OK.

Knusbart innhold = Feil. Knust innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.