Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpt bass - mangler lyd + diverse utstyr


kifalc

Anbefalte innlegg

Hei

Endelig fant jeg et brukandes bass-forum B)

Nettopp kjøpt meg en Ibanez EDB 405, men hadde ikke råd til forsterker/kabinett akkurat nå, men når skattepenga kommer inn, så et det stor sjans for at noen av de penga går til en Ashdown mag600-topp.

Noen som har noen tips til hvilke kabinetter som funker bra med denne toppen? Butikken jeg handler i hadde ikke så mange kabinetter inne, men kunne bestille det meste fra Ashdown, EBS, Hartke og Behringer. Regner med å gå for et 4x10-kabinett, ihvertfall til og begynne med, for så å supplere med en 15-tommer etterhvert.

Musikk-stilen jeg spiller mest, er metal (tungt og beinhardt)

Et par andre ting.....strengene som fulgte med Ibanez'en var jo ikke allverden å skrive hjem om....må vel byttes ut med DR-strenger. Noen som veit hvor i Akerhus de har disse?

Og til slutt.....tuner. Trenger en tuner (digital...analog...spiller ingen rolle). Noen tips til en tuner som ikke koster all verden? Gjerne fra en eller annen nettbutikk....

mvh

kifalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Jeg hadde gått for EBS (hadde jeg bare hatt råd), men de andre er sikkert greie de også. Har ikke serlig gode gode erfaringer med behringer fra før så jeg er litt skeptisk til det kabinettet, men det kan jo hende at det er ubegrunnet... Jeg ville i hvertfall sett på hartke først. På ashdown er det vel litt forskjell på de dyre og billige seriene, men jeg tør ikke utale meg..

edit: Velkommen til forumet forresten!

Endret av AXL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for EBS (hadde jeg bare hatt råd)

Joa, EBS hadde vært noe det, men det koster litt vel mye. Testa en sånn liten EBS-combo, og den låt greit den.

Ligger nok an til enten Ashdown eller Hartke TP-kasse.

mvh

kifalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampeg har og en del fete kasser. Alle musikkbutikker i landet har muligheten til å bestille derfra. Monopolet Kick Music hadde på noen varer er såvidt jeg vet oppløst.

EBS er fete bassrigger det ja. Er Morgan som dealer dem her til landes. Hvilken butikk har du vært i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkland på Lillestrøm.....

De har ikke noe Ampeg i butikken, men det er en annen butikk i Lillestrøm som har.....prisene var litt stive, dyrere enn EBS. Men man får vel hva man betaler for.

Hadde tenkt meg en basskasse til maks 4000, og da er egentlig litt 'farlig' å teste ut både EBS og Ampeg :D ....kan fort bli kostbart.

kifalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.