Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stål eller Nylonstrenger


heggiero

Anbefalte innlegg

Til nå har jeg bare prøvd billige nylonstrengsgitarer, så jeg føler ikke at jeg har det helt riktige sammenlikningsgrunnlaget. Men det låter utvilsomt bra med nylonstrengeren i hotel california fra hell freezes over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Jeg prioriterte en nylonstrengs med pickup fremfor en med stål, men det er jo nesten hver til sitt bruk, synes jeg. Jeg liker ikke å strumme, eller spille rytme på nylon med stålstrenger duger best til det. Allikevel synes jeg ikke stålstrenger duger til solo, men..

1. valg er nylon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ikke nylon lenger, jeg gjorde det da jeg tok klassiske gitartimer, men det slutta jeg med for 1,5 år siden. Jeg liker også lyden i stålstrengere, det er mer kraft i de, nylonstrengere blir for matte til noe annet enn stillesittende klassisk musikk (mener jeg)

Men til det er det ypperlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylon. De låter nydelig, kan spilles med både fingre og plekter, men sliter ikke så mye på neglene som stålstrenger. Etter å ha sett en De Lucia dokumentar så har jeg blitt skikkelig forelsket i den gamle Yamaha-en til fattern. Tok den med hjem i dag og ga den en real overhaling. 20 år med røyklukt og annen møkk som må bort, men det er verdt slitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.