Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer


Coff

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med LP'en min... av og til (ganske ofte, egentlig) forsvinner lyden fra rythm-pickupen. Dette skjer når jeg har brukt treble-pickupen og når jeg har brukt både rythm og treble-pickupene og bytter tilbake til rythm. Da kommer det bare verdens svakeste signal fra gitaren. Men når jeg spiller skikkelig hardt noen sekunder kommer lyden tilbake.

Hva kan dette være? Dårlig kontakt et sted? Loddingene i switchen sitter fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rythm mer!!

Min var sånn i starten, men etterhvert som jeg brukt switchen mer ble den bedre og bedre! Nå er det godt som borte!

Men hvis det funker med spray så går jo det kjappere da!!

Har hørt dritt om pickupswitchen til epiphone før, det er tydligvis bare at den må kjøres inn litt!

Vet ikke om det er EPI LP du har jeg men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rythm mer!!

Min var sånn i starten, men etterhvert som jeg brukt switchen mer ble den bedre og bedre! Nå er det godt som borte!

Men hvis det funker med spray så går jo det kjappere da!!

Har hørt dritt om pickupswitchen til epiphone før, det er tydligvis bare at den må kjøres inn litt!

Vet ikke om det er EPI LP du har jeg men... :)

Kanskje fordi du fikk rista dritten ut av switchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en Ephophone du har, så bytt ut hele bryter'n med en orginal Gibson! Eller hvilken som helst tre-veis vippebryter med god kvalitet!

Grunnen til at Ephi er såpass billig som det er kommer nesten utelukkende av at de sparer inn på elektronikken!

Jeg vil anbefale deg å bytte volum og tonepot'ene også. Få på noen som funker jevnt fra en til ti. Og som opererer med de riktige frekvensene.

Dette koster ikke all verden og du vil bli overrasket over hvor mye smoothere alt vil funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.