Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

marshall


Angus

Anbefalte innlegg

hvorfor kjøpe modda?

I de fleste tilfeller høres modda ikke noe bra ut.

og for de som mener at marshall crunchen er den beste rocke lyden noensine (sånne som meg),

så blir det litt døft med noe annet.

men jeg er enig i at moderne marshall er ALT for dyrt i forhold til hva du får, ville anbefalt laney i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCM 2000 har ikke den lyden jeg forbinder med Marshall dessverre, de lager jo riktignok re-issuer av favoritt ampen min (JCM 800), men den er svindyr, og jeg har ikke hørt mye godt om den, så jeg vil også anbefale ny Laney over ny Marshall.

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøpe modda?

I de fleste tilfeller høres modda ikke noe bra ut.

og for de som mener at marshall crunchen er den beste rocke lyden noensine (sånne som meg),

så blir det litt døft med noe annet.

men jeg er enig i at moderne marshall er ALT for dyrt i forhold til hva du får, ville anbefalt laney i stedet.

Da har du ikke spilt ordentlig modda amper. Mer klarhet, mer baller, mer kraft, gjerne mer gain pluss andre ting. Formålet med å modde en Marshall er å gange Marshall crunchen med fem eller ti og gjerne gjøre den tightere i samme slengen. Uansett synes jeg det er litt underlig at Marshall (og da ALT av Marshall) er så ettertraktet, når det begynner å nærme seg vel 20 år siden Marshall kom ut med en amp som virkelig beit fra seg. Nå er jeg enorm fan av JMP1 preampen også (ikke for 10 000 spenn dog), men den var ikke akkurat noe som revolusjonerte amp markedet, og den ble vel laget pga ADA sin suksess med MP1. Dessuten er vel JMP1 nesten 13 år gammel nå. Dagens Marshall amper reflekterer nesten den ukritiske holdningen hos folk som vil ha nye Marshalls også. Jeg må si jeg håper Marshall kan komme ut med noe som sparker litt igjen snart, kanskje en flerkanals EL34 high gain amp med en heftig krønsj.

Ja, det var en stille kveld dette :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøpe modda?

I de fleste tilfeller høres modda ikke noe bra ut.

og for de som mener at marshall crunchen er den beste rocke lyden noensine (sånne som meg),

så blir det litt døft med noe annet.

men jeg er enig i at moderne marshall er ALT for dyrt i forhold til hva du får, ville anbefalt laney i stedet.

Da har du ikke spilt ordentlig modda amper. Mer klarhet, mer baller, mer kraft, gjerne mer gain pluss andre ting. Formålet med å modde en Marshall er å gange Marshall crunchen med fem eller ti og gjerne gjøre den tightere i samme slengen. Uansett synes jeg det er litt underlig at Marshall (og da ALT av Marshall) er så ettertraktet, når det begynner å nærme seg vel 20 år siden Marshall kom ut med en amp som virkelig beit fra seg. Nå er jeg enorm fan av JMP1 preampen også (ikke for 10 000 spenn dog), men den var ikke akkurat noe som revolusjonerte amp markedet, og den ble vel laget pga ADA sin suksess med MP1. Dessuten er vel JMP1 nesten 13 år gammel nå. Dagens Marshall amper reflekterer nesten den ukritiske holdningen hos folk som vil ha nye Marshalls også. Jeg må si jeg håper Marshall kan komme ut med noe som sparker litt igjen snart, kanskje en flerkanals EL34 high gain amp med en heftig krønsj.

Ja, det var en stille kveld dette :mellow:

Mer gain er ikke nødvendigvis lik en bedre amp, jeg bruker ikke mye distortion så for meg blir det tåpelig med mer gain. Og det altfor mange modda marshaller der ute som har noen skikkelig dårlige moder på seg. hele modde hysteriet på 80-tallet hadde jo sin basis i EVH som egentlig brukte en ganske standard top.

og når det gjelder ettertraktet så har jeg bare en ting og si: jeg er en vintage fyr som liker vintage lyder.

For meg så er messa og mye annet av de "nye" merkene særdeles litte interresante.

Jeg liker ikke masse gain, masse knotter og masse effekter. Det er bare slik jeg er.

Nye marshall er også ganske uaktuelle, kansje en DSL 50 hvis jeg fikk den billig.

ps . min drømme amp for øyeblikket er Fender Custom vibrolux reverb.

så marshall er ikke min favoritt amp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har mye gain trenger ikke å tilsi at du bruker mye gain, det å kunne stille inn en feit metaltone uten å bruke lass med gain er jo også en kunst (for eksempel). Modde hysteriet på åttitallet er en ting, men med tanke på Scott Splawn, Trace hos Voodoo Amps og Folkesson er modding en fin fin ting. Uansett, Marshall har mye flotte vintage amper, og der kan jeg rette på meg selv, for de kan man fint la være i fred. Skulle jeg hatt en JCM800 eller JCM2000 ville jeg hatt den modded, dog.

Og Mesa har andre amper enn Rectifier. Lonestar, Mark, Stilletto er amper som ikke akkurat koker over med gain, og de låter knall bra.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

/\

Det kunne jeg også like.

Jeg veit at messa har mange amper som ikke er typiske metal amper.

Men det jeg mener er at jeg fåretreker vintage greiene, sier ikke noe vondt om ny utvikling fordet.

Jeg har tatt meg selv i og sikkle på mesa lonestar dog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.